پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند

عصر کالا- کمپانی AMD پردازنده های سری رایزن ۳ خود را در دو مدل مختلف رایزن ۳ ۱۲۰۰ (AMD Ryzen ۳ ۱۲۰۰) و رایزن ۳ ۱۳۰۰ ایکس (AMD Ryzen ۳ ۱۳۰۰X) رونمایی کرد.

پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، پردازنده رایزن 3 1300 ایکس با قیمت 129 دلار، به چهار هسته و چهار رشته با کلاک پایه 3.5 گیگاهرتز تجهیز شده است که این میزان در حالت بوست به 3.7 گیگاهرتز می‌رسد. علاوه بر این، به واسطه ویژگی XFR که پردازنده را با توجه به توانایی خنک‌کننده به صورت خودکار اورکلاک می‌کند، رایزن 3 1300 ایکس با فرکانس 3.9 گیگاهرتز و خنک‌کننده قدرتمند “Wraith Stealth” می‌تواند دستورات کاربران را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. در صورت تمایل هم می‌توان خنک‌کننده قوی‌تر “Wreath Max” را با لامپ‌های ال ای دی RGB و قیمت 59 دلار خریداری کرد.
    رایزن 3 1200 دیگر پردازنده AMD است که با چهار هسته، چهار رشته و فرکانس پایه 3.1 گیگاهرتز (3.4 گیگاهرتز در حالت بوست)، برای سیستم‌های اقتصادی و کاربرانی که توان مالی پایین‌تری دارند، تولید شده است.

    هر دو پردازنده‌ جدید AMD بر پایه پلتفرم AM4 طراحی شده و با مادربوردهایی که از چیپست‌های X370 ،B350 و A320 بهره می‌برند، سازگاری دارند.
    پردازنده های سری رایزن 3 با مصرف برق 65 وات و چهار هسته پرداشگر واقعی را می‌توان رقیب اصلی پردازنده های Core i3 با چهار رشته و دو هسته پردازشگر در نظر گرفت. به علاوه، محصولات جدید AMD را به کمک مادربوردهای استاندارد B350 می‌توان اورکلاک کرد. اما تنها یک پردازنده در محصولات سری Core i3 چنین قابلتی داشته و برای افزایش فرکانس آن به صورت دستی نیز باید مادربوردهای گران‌تر Z270 را در اختیار داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر