ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد

عصر کالا- ارتش آمریکا ۸۰ میلیون دلار صرف پروژه ساخت نسل جدید پردازشگر کرده که می تواند همزمان در نقاط مختلف حافظه رایانه، اطلاعات مختلف را پردازش کند. این روشی سریعتر برای پردازش اطلاعات کلان است.

ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، به طور مجازی تمام پردازشگرهای رایانه ای دارای ساختار محاسباتی یکسانی هستند. آنها طوری طراحی شده اند تا به اطلاعات کلان متوالی دسترسی یابند و مخازن خود را پر کنند.این روش برای انجام فعالیت های مختلف کمی وقت گیر است و درهمین راستا ارتش آمریکا تصمیم دارد یک نوع تراشه کاملا متفاوت را بررسی کند. به همین منظور دارپا ، 80 میلیون دلار صرف پروژه «توسعه نخستین پردازشگر تحلیلی نمودار» کرده که HIVE نام دارد.

    درحال حاضر ساختار پردازشگرهای امروزی نسبت به دهه 1940 میلادی تغییری نکرده است. اما پردازشگر نوین  HIVE می تواند به طور همزمان در نقاط مختلف حافظه رایانه اطلاعات متفاوت را پردازش کند. این روشی سریعتر برای بررسی و پردازش اطلاعات کلان است. این روش قابلیت مقیاس پذیری بالایی دارد بنابراین فرد می تواند برای پردازش اطلاعات بدون هیچ محدودیتی از تعداد تراشه HIVE مورد نیاز خود استفاده کند.

    در این میان شرکت های بزرگ مانند اینتل، کوالکام و غیره نیز مشغول تحقیق روی این موضوع هستند. اگر کارایی این تراشه ها طبق پیش بینی ها باشد، قابلیت شناسایی سریع مشکلات در سیستم های رایانه را دارد و ارتش می تواند نخستین نشانه های حملات سایبری را به سرعت ردیابی و دفع کند. از سوی دیگر پزشکان نیز می توانند شیوع یک بیماری را در مراحل اولیه ردیابی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر