ورود تراشه ۵ نانومتری سامسونگ به بازار در سال ۲۰۲۰

عصر کالا- سامسونگ به کمک دو شرکت Cadence و Synopsys در حال نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر به تولید تراشه ۵ نانومتری مبتنی بر فناوری EUV است.

ورود تراشه ۵ نانومتری سامسونگ به بازار در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدتی قبل کارخانه سازنده تراشه سامسونگ که Samsung Foundry نام دارد تائید کرد که از ابزارها و پلتفرم‌های دو شرکت‌ Cadence و Synopsys در راستای تولید تراشه 5 نانومتری مبتنی بر فناوری EUV استفاده می‌کند. پس از این خبر بسیاری مطمئن شدند که این شرکت بیش از همیشه به تولید این تراشه قدرتمند نزدیک شده است. در نتیجه ما به زودی شاهد توسعه قطعات این چنین به خصوص تراشه‌های جدید خواهیم بود.
    طراحی تراشه 5 نانومتری سامسونگ

    شرکت‌های Cadence و Synopsys با ارائه ابزارها و پلتفرم‌های طراحی و توسعه‌ی تراشه‌ خود به سامسونگ در راستای تولید تراشه جدید 5 نانومتری کمک می‌کنند. این تراشه‌های قدرتمند بسیار کارآمد و بهینه هستند و استفاده از آن‌ها در دستگاه‌‌های هوشمند گام خوبی در جهت پیشرفت است.  پلتفرم Synopsys Fusion Design و راهکارهای Cadence Full-Flow Digital Solution به وسیله شرکت سامسونگ برای طراحی تراشه‌های 5 نانومتری و تولید ARM هسته‌های Cortex-A53 و Cortex-A57 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    برتری تراشه 5 نانومتری سامسونگ

    امکانات و تجهیزاتی که این دو شرکت در اختیار سامسونگ می‌گذارند می‌تواند به آن برای تولید کردن تراشه‌های 5 نانومتری مبتنی‌بر فناوری EUV کمک‌های بسیار زیادی کند. نتیجه استفاده از این تجهیزات تولید تراشه‌های کم مصرف، با عملکرد بهتر و اندازه بهینه سازی شده می‌شود که اصطلاحا به آن PPA (Power, Performance, Area) گفته می‌شود. مدتی پیش درباره تولید تراشه‌های 7 نانومتری صحبت کردیم اکنون این تراشه‌های جدید 2 میلی‌متر کوچک‌تر نیز شده‌اند و این بدان معناست که بازدهی آن‌ها 25 درصد نیز بهبود یافته است. درضمن این سبک طراحی میزان مصرف انرژی تراشه‌ها را نیز 25 درصد کاهش داده و علاوه بر آن عملکردشان را 10 درصد افزایش داده است.

    اگر برای شما سوال شده است که این ابزارها چه چیزی‌هایی هستند که می‌توانند تا این حد به سامسونگ کمک کنند باید بگوییم که آن‌ها کامپایلرها، ابزارهای سنجش ارزیابی، ابزارهای بهینه‌سازی مدارهای پاور و ابزارهای ویژه‌ی فناوری EUV را شامل می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر