در روزهای پایانی سال

ساعت کاری گمرکات افزایش یافت

عصر کالا- گمرک ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جهت انجام خدمات مناسب و شایسته به خدمت گیرندگان در روزهای پایانی سال تمهیداتی را در نظر گرفته و علاوه بر افزایش ساعت کاری در گمرکات، در روزهای تعطیل نیز شیفت‌های کاری برقرار است.

ساعت کاری گمرکات افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که جهت انجام خدمات مناسب و شایسته به خدمت گیرندگان در روزهای پایانی سال تمهیداتی را در نظر گرفته و علاوه بر افزایش ساعت کاری در گمرکات، در روزهای تعطیل نیز شیفت های کاری برقرار است.

    متن این اطلاعیه که از سوی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک صادر شده بدین شرح است:

    با توجه به تراکم کاری در روزهای پایانی سال و به منظور تسهیل در ارایه خدمات گمرکی مناسب و شایسته به خدمت گیرندگان، گمرکات موظف شده اند که بعد از وقت اداری جهت ارائه خدمات در ایام باقی مانده از سال ، شیفت‌های کاری برقرار نمایند . همچنین گمرکات اجرایی موظف شدند علاوه بر برقراری شیفت های کاری ، ساعات کاری کارشناسان مجازی را افزایش دهند و درب های خروج نیز ملزم شدند نسبت به خروج کالاهای موجود در گمرکات که تشریفات گمرکی آنها به اتمام رسیده است، در همان روز به طور کامل اقدام کنند. گمرکات اجرایی باید برای روزهای تعطیل نیز شیفت های کاری برقرار کنند.

    مرکز پایش گمرک ایران در روزهای عادی بعد از وقت اداری و حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول پایش نحوه ترخیص کالاها از گمرکات خواهد بود تا عملیات ترخیص با سرعت انجام شود و در شیفت های کاری متعدد این مرکز بر عملیات گمرکات اجرایی نظارت کامل خواهد داشت.

    بر همین اساس، گمرکات اجرایی باید نسبت به انجام سریع تر تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی به ویژه مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی ، با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل های مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر