معاون پیروزبخت؛

۱۰ درصد کالاهای وارداتی پروانه استاندارد اجباری دارد

عصر کالا- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از ۲۰ هزار قلم کالای وارداتی ۲ هزار کالا پروانه استاندارد اجباری دارد.

۱۰ درصد کالاهای وارداتی پروانه استاندارد اجباری دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از صدا و سیما، جهانبخش سنجابی شیرازی گفت: نداشتن پروانه استاندارد ، تهدید و آسیب برای مصرف کنندگان در بخش های مختلف محسوب می شود.

    وی افزود: تا پایان سال حدود 200 کالای دیگر نیز پروانه استاندارد اجباری می گیرد و در برنامه 10 ساله همه این کالاها مشمول دریافت پروانه استاندارد اجباری خواهد شد.

    به گفته سنجابی شیرازی، در مجموع سالانه 10 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق از طریق مبادی غیر قانونی وارد می شود که یک چهارم این نوع کالاها که در بازار نیز مشتری دارد، غیراستاندارد است.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران افزود: برخی سودجویان هم ممکن است کالاهای کم کیفیت صادر کنند؛ اما در صورت مشاهده بطور جدی با تولیدکنندگان این محصولات برخورد می شود چون اعتماد بازار کشورهای دیگر را کاهش می دهد.

    وی درباره استانداردسازی کالاهای وارداتی گفت : کالایی که وارد کشور می شود باید به صورت خود اظهاری به گمرک اطلاع داده شود، در غیر این صورت قاچاق محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر