بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان فاقد هولوگرام از بازار جمع‌آوری می‌شوند

عصر کالا- بازی اصلی و وارداتی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان که تاییده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را ندارند جمع آوری خواهند شد و با فروشندگان این بازی‌ها برخورد قانونی و فروشگاه‌ آن‌ها پلمپ خواهد شد.

بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان فاقد هولوگرام از بازار جمع‌آوری می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایلنا، تمامی بازی‌های اصلی و وارداتی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 (PS4) و اکس‌باکس وان (Xbox One) که بدون هولوگرام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بازار ایران عرضه می‌شوند، فاقد وجاهت قانونی بوده و از سطح بازار سراسر کشور جمع‌آوری خواهند شد. براساس این اطلاعیه فروشندگان و واردکنندگان بازی‌های این دو کنسول لازم است با مراجعه به ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز نسبت به قانونی کردن این بازی‌ها و دریافت هولوگرام اقدام نمایند.

    فروشندگان بازی‌های کنسول می‌توانند با مراجعه به این ستاد واقع در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌های مجاز و غیرمجاز کنسولی آگاه شده و برای بازی‌های مجاز خود هولوگرام دریافت کنند.

    لازم به ذکر است که ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در راستای پاک‌سازی بازار از بازی‌های غیرمجاز کنسولی در سال جاری برخورد قاطعانه‌ای با فروشندگان بازی‌های غیرمجاز کنسول‌ها خواهد نمود.

    یک فروشنده بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت:بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چندین بار است که قصد چنین کاری دارد تا بازی مجوز دار وارد بازار کند که در نهایت به محدود شدن گیمرها و افزایش هزینه تمام شده برای بازی‌های کنسول‌های خانگی همچون پلی استیشن و اکس باکس منجر خواهد شد. همچنین پلمپ و جمع آوری بازی‌ها حرکتی ناشایست است چرا که همه می‌دانند این روزها بازی‌های رایانه‌ای در میان جوانان بسیار رایج است و نمی‌توان آن‌ها را محدود ساخت.

    وی ادامه داد:بازی‌های کنسول و رایانه‌های شخصی اصلی به صورت قاچاق از کشور امارات متحده عربی همچون تمامی دستگاه‌های کنسول وارد بازار ایران می‌شود و اگر کسی بگوید در حال واردات قانونی بازی و دستگاه کنسول پلی استیشن و اکس باکس است، قطعا دروغ می‌گوید! هولوگرام کردن بازی‌ها چندین وقت است که آغاز شده اما اجباری نبود و باید برای هولوگرام کردن و دریافت مجوز هزینه پرداخت می‌کردید که اگر این کار انجام بشود برخی از بازی‌ها فروشش غیر قانونی و بقیه با قیمتی بالاتر خواهد بود!

    حال باید دید پلمپ فروشگاه‌های بزرگ و کوچک فروش بازی پلی استیشن و اکس باکس به کجا خواهد رسید و شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد سایت‌های فروش اینترنتی با پیک رایگان برای بسیاری از بازی‌هایی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دلیل وجاهت  و ... به آن‌ها مجوز نمی‌دهد اما در میان گیمرهای 14 تا 25 ساله بسیار محبوب هستند باشیم که این اتفاق کلاهبرداری و ایجاد بازار سیاه را نیز به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر