فروش پلی‌استیشن ۴ به ۶۳.۳ میلیون دستگاه رسید

عصر کالا- در جدیدترین آمار و ارقام مالی ارایه شده از سونی، این شرکت از فروش خوب کنسول پلی‌استیشن۴ گفته است.

فروش پلی‌استیشن ۴ به ۶۳.۳ میلیون دستگاه رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، طبق گفته‌ی سونی، پلی‌استیشن 4 توانسته است 63٫3 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. این رقم، از گزارش قبلی سونی که در پایان ماه مارس ارایه شده، بود 3٫3 میلیون بیشتر است. یعنی در فاصله‌ی سه ماهه‌ی بین آوریل تا پایان ژوئن، سونی سه میلیون بیشتر کنسول فروخته است.

    بخش پلی‌استیشن نسبت به سال گذشته، شاهد رشد 5٫4 درصدی درآمد بوده است.
    البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رقم 63٫3 میلیون دستگاهی که سونی ارایه کرده، به تعداد کنسول‌هایی اشاره دارد که به فروشگاه‌ها فروخته شده است، نه مصرف کننده‌ها.

    از طرف دیگر، فروش پلی‌استیشن4 در مقایسه با همین سال مالی در سال گذشته، مقداری کمتر شده است. سونی سال گذشته در همین دوره‌ی سه ماهه، توانسته بود 3٫5 میلیون دستگاه پلی‌استیشن4 بفروشد که 200 هزار عدد از رقم جدید، بیشتر است. پیش‌بینی‌های سونی برای فروش کنسول در سال مالی جاری، 18 میلیون دستگاه است. در سال گذشته، سونی 20 میلیون کنسول پلی‌استیشن4 فروخت.

    بخش بازی و شبکه‌های آنلاین سونی، که پلی‌استیشن هم در آن قرار می‌گیرد، نسبت به سال گذشته، شاهد رشد 5٫4 درصدی درآمد خود بوده است. سونی می‌گوید که درآمد بیشتر این بخش، به بازی‌های پلی‌استیشن4 باز می‌گردد. البته از نظر سونی، هدست واقعیت مجازی PlayStation VR هم روی درآمد بیشتر بخش بازی این شرکت تاثیر گذاشته است.

    سود عملیاتی بخش بازی سونی، در این سه ماهه مالی اخیر برابر با 17٫7 میلیارد ین بوده که در مقایسه با همین دوره‌ی سال گذشته، کمتر است. سونی سال گذشته در سه ماهه‌ی مالی دوم، 26٫3 میلیارد ین سود عملیاتی به دست آورده بود. سونی می‌گوید که سال گذشته در همین دوره، یک بازی بسیار درآمدزا داشتند. مشخصا سونی به آنچارتد 4 اشاره می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر