واقعیت مجازی در مسیر تسخیر دنیا

عصر کالا- واقعیت مجازی این روزها به پدیده‌ای نسبتا جدید و البته جذاب در دنیای تکنولوژی تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی سعی دارند از این نوآوری در محصولات مختلف خود بهره ببرند. به همین دلیل بازار هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد.

واقعیت مجازی در مسیر تسخیر دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، هدست‌های واقعیت مجازی جدیدی مانند Oculus Rift و HTC Vive با هدف جلب توجه و نظر تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان روانه بازار شده‌اند. این در حالی است که مشکل همیشگی کمبود محتوای مناسب گویا در حال برطرف شدن است و محتوای واقعیت مجازی به سرعت در حال تولید است. در همین زمان گروه‌های صنعتی با برگزاری کنفرانس‌هایی در این زمینه افرادی مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محتوا را کنار هم جمع می‌کنند تا بتوانند به روند رشد صنعت واقعیت مجازی سرعت بیشتری بدهند. بررسی‌های موسسه تحقیقاتی  BI Intelligence در این زمینه نشان می‌دهد صادرات جهانی انواع هدست‌های واقعیت مجازی تا پایان سال 2016 به 2/ 8 میلیون دستگاه رسیده که این میزان نسبت به سال 2015 رشد سالانه 1047 درصدی را تجربه کرده است. چنین رشد قابل توجهی به حرکت رو به جلوی صنعت واقعیت مجازی کمک می‌کند. براساس بررسی‌های انجام شده توسط موسسه Deloitte، درآمد جهانی بازار هدست‌های واقعیت مجازی برای اولین ‌بار در سال 2016 به یک میلیارد دلار رسیده است.
    حالا این روند رشد به توسعه بازار محصولات واقعیت افزوده هم کمک می‌کند، تا جایی که CB Insights تخمین زده است که سرمایه‌گذاری در صنعت محصولات واقعیت مجازی و افزوده در مقایسه با سال 2015 تا 271 درصد افزایش پیدا کند. با این حال اما سال 2016 اهمیت زیادی برای بازار محصولات واقعیت مجازی دارد، چون اولین رشد چشمگیر این بازار در سال گذشته میلادی رخ داده است. این در حالی است که انتظار می‌رود با ادامه معرفی محصولات جدید و محتوای تولید شده مناسب برای آنها، این صنعت پتانسیل خوبی برای ادامه روند رشد در سال‌های آینده داشته باشد و به این ترتیب روند رشد این بازار در آینده‌ای نه چندان دور بسیار بیشتر و سریع‌تر از رشد این بازار در سال 2016 خواهد بود.
    حالا با این اوصاف باید انتظار داشت در آینده محصولات سخت‌افزاری مختلفی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، طراحی و تولید و روی پلت‌فرم‌های متفاوت اجرا شوند. در حقیقت محصولات سخت‌افزاری و محتوای جدید می‌تواند انتخاب‌های بیشتر و متنوع‌تری را پیش روی کاربران قرار دهد. این اتفاق می‌تواند برای کاربران و البته توسعه‌دهندگان نرم‌افزار جذابیت زیادی داشته باشد و به توسعه بیشتر بازار محصولات واقعیت مجاری کمک قابل‌توجهی کند. با این اوصاف باید منتظر ورود اپلیکیشن‌های متفاوت مبتنی بر واقعیت مجازی در سال جاری میلادی باشیم؛ اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند انگیزه زیادی برای خرید محصولات سخت‌افزاری مبتنی بر واقعیت مجازی در میان کاربران ایجاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر