آیا پلی‌استیشن ۵ به پردازنده گرافیکی مجزا مجهز می‌شود؟

عصر کالا- ردموندی‌ها به‌زودی قدرت‌مندترین کنسول بازی یعنی «پروژه اسکورپیو» را به نمایش خواهند گذاشت و این کنسول تا اواخر تابستان به بازار عرضه می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا شایعاتی مبنی بر توسعه کنسول بعدی سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ وجود داشته باشد. به‎تازگی، اطلاعات بیشتری از نسل بعدی کنسول‌های بازی پلی‌استیشن سونی به‎دست آمده است که بخشی از قابلیت‌های احتمالی پلی‌استیشن ۵ را نشان می‌دهد.

آیا پلی‌استیشن ۵ به پردازنده گرافیکی مجزا مجهز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام ، از آنجایی‌که این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است و در هیچ‌یک از شایعات پیشین به احتمال عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 با یک پردازشگر گرافیکی مجزا اشاره نشده، باید به آن با دیده شک و تردید نگریست.

    با این‎حال، در صورتی‌که شرکت سونی تصمیمی برای عرضه کنسول بعدی خود با یک GPU مجزا داشته باشد، احتمالاً از یک پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری Vega شرکت ای‌ام‌دی استفاده خواهد کرد؛ عملکرد این پردازشگر گرافیکی به لطف تغییرات صورت گرفته در معماری آن، در حد و اندازه کارت گرافیک GeForce GTX 1070 انویدیا خواهد بود. هم‌چنین، یک پردازنده با معماری رایزن با هشت هسته پردازشی، قدرت پردازشی کنسول بازی قدرت‌مند بعدی سونی را تکمیل خواهد نمود.

    بدیهی است که شرکت سونی، علاقه‌ای به شکست مجدد ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا پلی‌استیشن 5 یک محصول استثنایی باشد. در صورتی‌که شرکت سازنده از یک پردازشگر گرافیکی مجزا برای این کنسول بازی استفاده نماید، ارائه تجربه بازی با رزولوشن 4K واقعی با نرخ 60 فریم بر ثانیه امکان‎پذیر خواهد بود و همین موضوع به تنهایی کافی است تا محصول بعدی ردموندی‌ها در بازار کنسول‌های بازی خانگی، کار دشواری برای کنار زدن کنسول‌ پلی‎استیشن 5 سونی در پیش داشته باشد.

    در رابطه با زمان معرفی و عرضه کنسول پرچم‌دار بعدی سونی نیز، جزئیاتی در خبر جدید وجود دارد. زمانی‌که از منبع نامشخص، پرسیده شده است که «آیا کنسول پلی‌استیشن 5 در سال آینده به بازار عرضه می‌شود یا خیر»؛ وی ادعا نموده که کنسول بعدی سونی قطعاً در سال 2018 به بازار عرضه نخواهد شد. هرچند، سال 2019 نیز برای عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 سونی تایید نشده است.

    به هرحال، اگر کنسول پلی‌استیشن 5 برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده باشد؛ انتظار داریم که شرکت سونی، پیش‌تر و در نمایشگاه E3 2018 به بخشی از قابلیت‌های کنسول بازی قدرت‌مند خود اشاره نماید. به‌نظر شما با عرضه کنسول بعدی سونی، آیا عمر کنسول‌های بازی کنونی به اتمام می‌رسد و دیر یا زود باید شاهد به فراموشی سپردن پلی‌استیشن 4 باشیم؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر