کاهش قیمت باورنکردنی پلی‌استیشن ۴ و ۴ پرو

عصر کالا- بر اساس پیش‌بینی‌های یک تحلیل‌گر معروف، سونی قیمت پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو را در تعطیلات پیش‌رو کاهش خواهد داد تا ایکس‌باکس وان ایکس مایکروسافت را مغلوب نماید.

کاهش قیمت باورنکردنی پلی‌استیشن ۴ و ۴ پرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جی اس ام، با اینکه عملکرد شرکت سونی در سال 2017 بسیار خوب بوده است، کنسول پلی‌استیشن 4 هنوز هیچ عنوان انحصاری AAA به غیر از Gran Turismo Sport ندارد. به همین جهت، سونی به این بازی به عنوان یک عامل کلیدی برای فروش بیشتر کنسول پلی‌استیشن 4 در فصل تعطیلات نگاه می‌کند. اگر بازی Forza Motorsport 7 را به این موارد اضافه کنید، کار برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی دشوارتر خواهد شد؛ به خصوص آنکه مایکروسافت در اواسط پاییز، قدرت‌مندترین کنسول بازی را با نام ایکس‌باکس وان ایکس عرضه می‌کند.

    با اینکه کنسول PlayStaton 4 مانند نینتندو سوئیچ یا ایکس‌باکس وان، عناوین انحصاری AAA چندانی در اواخر سال جاری میلادی ندارد؛ اما این موضوع باعث نخواهد شد تا سونی، تسلیم رقبای خود شود. ماکیل پکتر، تحلیل‎گر Wedbush Securities اعلام کرده است که سونی برای رقابت با رقبای ژاپنی و آمریکایی خود، تصمیم گرفته تا قیمت کنسول‌های پلی‌استیشن 4 (اسلیم) و پلی‌استیشن 4 پرو را کاهش دهد.

    براساس اعلام رسمی این تحلیل‌گر، مایکروسافت با عرضه کنسول‌های بازی خود با قیمت زیاد، چندان رقابتی عمل نکرده است. در همین رابطه، مایکل پکتر می‎گوید: «ایکس‌باکس وان S، همان قیمتی را دارد که سونی برای فروش کنسول پلی‌استیشن 4 درنظر گرفته است. من فکر نمی‌کنم که آن‎ها با ایکس‌باکس وان ایکس که در حال‌حاضر، 100 دلار گران‎تر از پلی‌استیشن 4 پرو است و حتی در تعطیلات پیش‌رو، اختلاف قیمت بین آن‎ها به بیشتر از 150 دلار می‌رسد؛ رقابت کنند. حدس من این است که سونی، قیمت پلی‌استیشن 4 را به 249 دلار و قیمت پلی‌استیشن 4 پرو را به 349 دلار در این تعطیلات کاهش خواهد داد. از آنجایی‌که (کنسول‌های بازی) مایکروسافت بیش از حد گران‌ خواهد بود، قیمت کنسول‌های سونی به عنوان یک برتری برای آن‎ها به شمار خواهد رفت.»

    آنچه که سونی با کاهش قیمت کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو انجام خواهد داد، می‌تواند تأثیرگذاری ایکس‌باکس وان ایکس را بیش از اندازه کاهش دهد. علاوه‌براین، باعث خواهد شد تا ضعف سخت‌افزاری کنسول‎ پلی‌استیشن 4 پرو با توجه به اختلاف قیمتی آن با ایکس‌باکس وان ایکس منطقی به‎نظر برسد؛ به عبارت دیگر، سبب می‎‌شود تا کاربران خرید کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را حرکتی هوشمندانه بدانند. این کاهش قیمت، حرکت هوشمندانه‌ای برای شرکت سونی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر