ایکس‌باکس بی‌خیال ژاپن نمی‌شود

عصر کالا- اگرچه پلی‌استیشن ۴ فروش فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته ۶۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد؛ اما ایکس‌باکس وان هم شرایط بدی نداشته است.

ایکس‌باکس بی‌خیال ژاپن نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، البته مایکروسافت چند وقتی می‌شود که دیگر فروش ایکس‌باکس وان را اعلام نمی‌کند؛ اما گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که بخش ایکس‌باکس برای این شرکت درامدزا بوده است. البته شرایط ایکس‌باکس در ژاپن اصلا خوب نیست.  کنسول‌های مایکروسافت در ژاپن طرفدار ندارند و افراد زیادی آن ها را نمی‌خرند؛ اما این موضوع باعث نشده که مایکروسافت از حضور در این بازار منصرف شود.

    به تازگی فیل اسپنسر رییس بخش ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای با مجله ژاپنی فامیتسو به این موضوع اشاره کرد که بازار این کشور بازار بزرگی برای ایکس‌باکس نبوده؛ اما اهمیت زیادی برای مایکروسافت دارد. اسپنسر گفت که این کشور نسبت به بازی‌های ویدیویی علاقه‌ زیادی دارد و به همین دلیل ایکس‌باکس هیچ وقت از این بازار منصرف نخواهد شد.

    یکی از دلایلی که ایکس‌باکس در ژاپن طرفدار ندارد این است که بازی‌های ژاپنی برای آن کمتر عرضه می‌شود. البته مایکروسافت سعی کرده در این مدت شرایط را کمی تغییر دهد و بازی‌هایی مثل Valkyria Revolution و Code Vein را برای آن معرفی کرد.

    البته همین بازار ضعیف باعث شده که مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را هم کمی دیرتر در ژاپن عرضه کند. این کنسول در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان) در دنیا عرضه می‌شود و کمی بعدتر هم راهی ژاپن خواهد شد.

    بازار ژاپن به شکل خاص در اختیار دو شرکت سونی و نینتندو قرار دارد و مایکروسافت به عنوان یک شرکت غربی چندان در این کشور محبوب نیست. همین چند روز پیش مشخص شد که نینتندو سوییچ با فروش 1 میلیون دستگاه در این کشور مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر