رشد خیره‌کننده فروش هدست های واقعیت مجازی در آمریکا

عصر کالا- میزان فروش هدست های واقعیت مجازی در آمریکا به حدی است که این کشور را باید اصلی‌ترین عامل توسعه این تکنولوژی دانست.

رشد خیره‌کننده فروش هدست های واقعیت مجازی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، سهم قابل توجهی از فروش هدست های واقعیت مجاری در دنیا به بازارهای آمریکا تعلق دارد.
    دنیای واقعیت مجازی با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش است و رونق بسیار خوب آن در بازارهای ایالات متحده آمریکا را باید تاثیرگذارترین عامل در این افزایش نام برد. میزان فروش هدست های واقعیت مجازی در آمریکا در 3 ماهه نخست سال جاری باور نکردنی است. حدود 40 درصد از کل هدست های واقعیت مجازی صادر شده از سوی شرکت‌های سازنده به کل جهان در ایالات متحده آمریکا به فروش رفته است.
    رشد فروش هدست های واقعیت مجازی مدیون بازارهای کشور آمریکا است

    بعد از آمریکا کشور ژاپن قرار دارد که 14 درصد از سهم کل فروش هدست های واقعیت مجازی متعلق به بازارهای آن است. این سهم را باید معادل حدود 81 هزار هدست واقعیت مجازی دانست که در 3 ماهه نخست سال 2017 در ژاپن به فروش رفته‌اند. جالب است بدانید از 10 هدست واقعیت مجازی به فروش رفته در ژاپن، 9 مورد از آن‌ها هدست پلی استیشن وی آر است که نشان می‌دهد کاربران این شرکت چقدر به استفاده از محصولات شرکت ژاپنی سونی پایبند هستند.

    بیشترین میزان فروش هدست های واقعیت مجازی بعد از دو کشور آمریکا و ژاپن متعلق به بازارهای کشور چین است، به طوری که 11 درصد از سهم کل فروش به بازارهای این کشور تعلق دارد. برخلاف هدست PSVR که یکه‌تاز بازارهای ژاپن است، درصد بسیار زیادی از کاربران چینی به هدست اچ تی سی وایو روی خوش نشان می‌دهند. در 3 ماهه نخست سال جاری بیش از 15 هزار هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو به کشور چین صادر شده است.
    گرایش فوق‌العاده زیاد کاربران کنسول پلی استیشن 4 به استفاده از هدست واقعیت مجازی PSVR سبب شده امروز کشور ژاپن، دومین بازار بزرگ فروش این نوع از محصولات به شمار بیاید. بر اساس گفته‌های شرکت Canalys به عنوان مجری این آنالیز، همچنان سهم عظیمی از کاربرد هدست های واقعیت مجازی به بازی و سرگرمی اختصاص دارد. از آنجایی که کنسول‌های بازی پلی استیشن شرکت سونی نقشی برجسته در دنیای بازی‌های کامپیوتری دارند، روز به روز به تعداد کاربران هدست PSVR افزوده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر