واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید

عصر کالا- دیدن تصاویر غیرواقعی در کنار اشیاء واقعی و در محیط واقعی بدون نیاز به یک عینک خاص قابلیت تازه‌ای در ویندوز است.

واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرکالا» به‌ نقل از Engaget، واقعیت افزوده یا همان تصاویر مجازی‌ای که به تصاویر و اشیاء واقعی در محیط افزوده می‌شوند، یکی از دستاوردهای تکنولوژی دید سه‌بعدی‌ است که سال‌هاست در انواع مختلفی از گجت‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.
    برای استفاده از تصاویر سه‌بعدی، معمولا لنزهای خاصی مورد نیاز است و اگر بنا باشد چیز غیرواقعی‌ای به محیط واقعی افزوده شود، آنگاه عینک‌هایی مانند گوگل‌گلاس یا هولولنز مورد نیاز است که خود یک کامپیوتر قابل نصب روی سر محسوب می‌شوند. اکنون شرکت مایکروسافت برای حل این مساله و رفع نیاز چند صد دلاری برای تهیه این عینک‌ها، نرم‌افزاری را در ویندوز مدل جدید 10 تعبیه کرده است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به عینک، تصاویر واقعیت افزوده را دید.
    روش کار به‌ این شکل است که نرم‌افزار جدید به دوربین پشتی دستگاه متصل می‌شود و تصاویری که از پشت دستگاه می‌گیرد را با واقعیت افزوده ترکیب و در صفحه نمایش نشان می‌دهد. مهم نیست که ویندوز 10 روی تبلت و گوشی همراه نصب شده باشد یا یک کامپیوتر رومیزی از آن استفاده کند، وقتی یک وب‌کم معمولی داشته باشید، می‌توانید از این نرم‌افزار برای دیدن تصاویر افزوده لذت ببرید. ب
    یشترین کاربرد این نرم‌افزار در کلاس‌های درس است که دانشجویان نیازی به عینک واقعیت افزوده گران‌قیمت نخواهند داشت و با هر نوع گجتی می‌توانند آنچه معلم تلاش می‌کند به‌ صورت مجازی در دنیای واقعی نشان‌ دهد را ببینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر