عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید

عصر کالا- شرکت Bose نمونه اولیه یک عینک هوشمند را عرضه کرده که از فناوری واقعیت افزوده به صورت صرفا صوتی بهره مند است.

عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بازوهای این عینک مجهز به بسته های آکوستیک یکپارچه ای است که خدمات صوتی شخصی و خصوصی را به کاربر ارائه می دهند.

    کیت Bose AR SDK نیز از ابتدای تابستان در دسترس توسعه دهندگان خواهد بود تا آنها بتوانند محصولات و خدماتی را برای استفاده کاربران این عینک طراحی و عرضه کنند.

    تا به امروز بخش اعظم محصولات واقعیت افزوده مبتنی بر ارائه خدمات بصری بوده اند و با استفاده از آنها اشیا و جاندارانی به محیط اطراف افزوده می شد. اما عینکهای یادشده که کاملا شبیه به عینک های عادی هستند برای دسترسی به خدمات صوتی واقعیت افزوده طراحی شده اند تا کاربر بتواند به دستیارهای صوتی هوشمند متنوعی مانند گوگل اسیستنت، سیری و حتی تماس های تلفنی خود دسترسی داشته باشد.

    این عینک دارای میکروفون بوده و با فناوری بی سیم بلوتوث هم سازگاری دارد. حسگرهای عینک یادشده ردگیری موقعیت مکانی کاربر را با استفاده از جی پی اس گوشی و حرکات سر فرد ممکن کرده و برنامه اندرویدی و iOS طراحی شده برای آن از این اطلاعات برای ارسال داده های صوتی برای کاربر استفاده می کنند.

    این اطلاعات جانبی از محیط اطراف به کاربر کمک می کند تا داده های بیشتری را برای تعامل بهتر با افراد و اشیای اطراف خود به دست آورند. این عینک که قیمت آن هنوز اعلام نشده، تابستان امسال به بازار می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر