نسل سوم عینک‌های واقعیت افزوده اسنپ

عصر کالا- شرکت اسنپ که پیش‌تر با نام اسنپ‌چت شناخته می‌شد، از نسل جدید عینک‌های دوربین‌دار مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده خود به نام Spectacles ۳ پرده برداشت.

نسل سوم عینک‌های واقعیت افزوده اسنپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، این عینک طراحی جدیدی را به خود دیده و یک دوربین HD نیز برای عمق‌بخشی به تصاویر به آن اضافه شده است. عینک Spectacles 3 نشان‌دهنده تلاش‌های اسنپ برای ساخت یک پلت‌فرم پردازشی است که می‌توان آن را در مقابل صورت قرار داد و تجربیات جدیدی را رقم زد.طبق گفته اسنپ، این عینک در تعدادی محدود و از ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد. قیمت Spectacles 3 برابر با 380 دلار تعیین شده است. این در حالی است که مدل سال قبل این عینک، با قیمت 150 دلار به بازار عرضه شد.

    نسل سوم عینک‌های واقعیت افزوده اسنپ
    مدیران اسنپ اعلام کردند که Spectacles 3 از لحاظ طراحی و قابلیت، نسبت به مدل قبل بسیار پیشرفته‌تر است و می‌تواند برای آنهایی که به‌دنبال خلق محتواهای خلاقانه‌تری هستند، گزینه مناسبی برای خرید باشد. البته شاید یکی از دلایل این افزایش قیمت، تصمیم اسنپ برای جبران فروش نه‌چندان بالای مدل‌های قبلی باشد به‌طوری‌که اگر خاطرتان باشد، این شرکت در سال 2017 به‌دلیل لغو سفارش‌ها، حدود 40 میلیون دلار ضرر کرد.برخی از تحلیلگران بازار پیش‌بینی کردند که چنین قیمتی قطعا فروش این عینک را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد به‌طوری‌که بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان که جزو خریداران اصلی به‌شمار می‌روند، قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای نخواهند بود.و اما در خصوص مشخصات Spectacles 3 باید گفت که این عینک از دو دوربین بهره می‌برد که دوربین دوم آن برای افزودن عمق استفاده می‌شود.

    همچنین مجموعه‌ای از افکت‌های سه‌بعدی در این محصول تعبیه شده که می‌توان آنها را روی تصاویر یا ویدئوها اعمال کرد.این عینک در دو رنگ مشکی و کانی (بین بژ و طلایی) عرضه خواهد شد. فریم فلزی Spectacles 3 بسیار سبک بوده و در آن از لنزهای رنگی برای محافظت در برابر نور خورشید استفاده شده است. عکسبرداری با این عینک نیز بسیار ساده است؛ به‌طوری‌که می‌توان تنها با زدن روی دکمه‌ای که در قسمت بالایی عینک تعبیه شده، عکس گرفت.در حین فیلمبرداری نیز چراغی دور دوربین روشن می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق گوشی‌های اندروید یا iOS خود، ویدئوها یا عکس‌ها را ویرایش کرده و برای دوستان خود در اسنپ‌چت ارسال کنند. همچنین می‌توان این محتواها را در سایر پلت‌فرم‌ها همانند یوتیوب نیز به اشتراک گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر