افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان

عصر کالا- کاربری در Reddit با نام Foxconninsider به سوالات کاربران در محصولات اپل پاسخ داده که حاوی اطلاعات جالب توجهی در مورد محصولات آینده‌ی کاپرتینویی‌ها است.

افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ، کاربری ناشناس با عنوان Fonxconninsider در Reddit به تمام سوالات کاربران در مورد کمپانی‌ اپل و محصولات آینده‌ی این کمپای پاسخ داده که حاوی اطلاعات بسیار جالب توجهی در این خصوص است. برای مثال می‌توان به اطلاعاتی در خصوص به‌روزرسانی مک‌بوک پرو‌های 2018، توقف تولید مک‌بوک ایر، عینک هوشمند اپل، بلندگوی سیری و آیفون 8 اشاره کرد. جریان پرسش و پاسخ مورد نظر از روز جمعه در Reddit آغاز و تا شنبه نیز ادامه داشت. در ادامه به تفصیل به اطلاعات ارائه شده توسط این کاربر در مورد هر یک از محصولات اپل اشاره خواهیم کرد.

    آیفون 8
    اطلاعات ارائه شده توسط این کاربر نشان از آن دارند که احتمالا آیفون 8 با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم همراه شده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم خواهد بود. به نظر می‌رسد نسخه‌ی آزمایشی آیفون 8 که این کاربر در اختیار داشته است از وجود سنسور اثر انگشت ترکیب شده با نمایشگر بهره می‌برد، از این‌رو خبری از سنسور اثر انگشت در پشت گوشی نیست.

    عینک هوشمند واقعیت افزوده
    عینک هوشمند اپل که از ویژگی‌های واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند، Project Mirrorshades نام دارد و فناوری Kopin در آن مورد استفاده قرار گرفته است. در عینک هوشمند اپل می‌توان از عدسی‌های طبی نیز استفاده کرد تا کاربرانی که عینک طبی استفاده می‌کنند نیز به راحتی بتوانند محصول اپل را به‌کار گیرند. به نظر می‌رسد اپل برای انتقال صدا نیز از القای استخوانی استفاده می‌کند که از وجود ماژول Noise Cancellation بهره‌مند است.

    از جمله‌‌ی سنسور‌های تعبیه شده در این عینک هوشمند باید به سنسور نور، شتاب‌سنج برای شمارش تعداد قدم‌ها و همچنین سوی حرکت سر کاربر اشاره کرد. همچنین یک سنسور مغناطیسی نیز برای مسیریابی در عینک هوشمند اپل قرار گرفته است.

    بنابر اطلاعات ارائه شده هزینه‌ی ماژول‌های سخت‌افزاری تعبیه شده در محصول اپل نزدیک به 150 دلار است. با وجود هزینه‌ی ساخت 150 دلاری این عینک، انتظار می‌رود قیمت فروش این محصول 4 برابر هزینه‌ی ساخت، یعنی 600 دلار باشد. البته منبع مورد نظر در پایان به این نکته اشاره کرده که به احتمال زیاد پروژه‌ی عینک هوشمند اپل متوقف خواهد شد که احتمال توقف آن 65 درصد است.

    مک‌بوک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو
    فاکسکان اینسایدر نبع خود را اخباری خوانده که به نقل از افراد موجود در چرخه‌ی تولید منتشر شده است. وی همچنین اعلام کرده که خبر مربوط به استفاده از کیبورد e-Ink توسعه یافته توسط Sondar نیز توسط وی اعلام شده است. این منبع اعلام کرده  است که هنوز تکنولوژی استفاده از کیبورد جوهر الکتورنیک به‌صورت کامل پیاده‌سازی نشده است و از این‌رو انتظار می‌رود در مک‌بوک پرو‌های سال 2018 میلادی شاهد استفاده از این فناوری باشیم.

    این منبع در پاسخ به سوالی در مورد عرضه‌ی مک بوک پرو با حافظه‌ی رم 32 گیگابایتی، اعلام کرد که نسخه‌ی 15 اینچی مک‌بوک با بهره‌گیری از این حافظه راهی بازار خواهد شد که البته این امر در آینده محقق می‌شود و نباید به این زودی در انتظار عرضه‌ی مک‌بوک با حافظه‌ی رم 32 گیگابایتی بود. وی اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا مک‌بوک‌ پرو‌های 2017 همراه با پردازنده کبی لیک عرضه می‌شوند یا خیر نیز ارائه نکرد. استفاده از حافظه‌ی رم 32 گیگابایتی در مک‌بوک پرو مستلزم طراحی مادربردی جدید است. بنابر اطلاعات ارائه شده گویا اپل دوباره در مک‌بوک پرو‌های 2018 درخشش را به آرم اپل در پشت لپ‌تاپ‌هایش بازخواهد گرداند. ضمنا این منبع به توقف تولید مک‌بوک ایر نیز اشاره کرده و تاکید کرده است که دیگر مدلی با این نام راهی بازار نخواهد شد.

    بلندگوی هوشمند مبتنی بر سیری
    همچون خبر منتشر شده توسط بلومبرگ، این منبع نیز به این نکته اشاره کرده که عرضه‌ی بلندگوی مبتنی بر سیری تا پایان سال 2017 به تعویق افتاده است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که فاکسکان قرارداد تولید این بلندگو را از دست داده است. وی همچنین اعلام کرده که نسخه‌های مختلفی از این بلندگو مجهز به دوربین و نمایشگر و بدون این ماژول‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است.

    وی در پاسخ به سوالی، به نکته‌ی جالب توجهی در مورد گزارش‌های KGI اشاره کرده است. براساس گفته‌های این منبع، افراد زیادی در درون کارخانه‌ی فاکسکان وجود دارند که اطلاعات را به KGI می‌فروشند. کی جی آی نیز در گزارش‌های خود از این اطلاعات استفاده می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر