سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES

عصر کالا- سامسونگ از عینک هوشمند خود که به افراد دارای نقص چشمی کمک می‌کند و همچنین از هدفون‌های گردنبدی عجیبی که هدفون‌ها را با یک "حباب صدا" جایگزین می‌کند، رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، آزمایشگاه نوآوری‌های سامسونگ  برای رونمایی از آخرین پروژه‌های خود در نمایشگاه 2018 CES در هفته آینده آماده می‌شود و قرار است یک بلندگوی قابل حمل که می‌تواند شما را با یک "حباب صدای شخصی" احاطه کند و همچنین عینک‌ هوشمند برای کمک به افرادی که دارای نقص چشمی هستند، را در این نمایشگاه معرفی کند.

    آزمایشگاه  سامسونگ امروز ویدئویی را از "اسپیکر جهت‌دار انقلابی" خود که روی هدفون گردنبندی، اسپیکر قابل حمل و گوشی هوشمند قرار می‌گیرد تا کاربران بتوانند در محیط‌های پر سر و صدا صدای شفاف و واضحی را بدون استفاده از هدفون بشنوند.

    این شرکت همچنین نگاهی به چگونگی کارکرد عینک دستیار مجازی هوشمند "رلومینو" (Relumino) خود داشت. در این عینک از ایده‌هایی که قبلا در اپلیکیشن "عینک واقعیت مجازی" (Gearvr ) برای شفاف کردن تاری تصاویر و کاهش تابش آفتاب و خواندن آسان‌تر مطالب استفاده شده بود، الهام گرفته شده است.

    اسپیکرهای S-Ray (sound-ray) که توسط آزمایشگاه سامسونگ طراحی شده، به کاربران اجازه می دهد تا بدون دخالت صداهای دیگر و بدون مزاحمت برای افراد اطراف‌شان به موسیقی گوش دهند.

    اسپیکرهای جهت‌دار دیگر بزرگ، ثابت و گران هستند، اما سیستم جدید در یک پکیج کوچک طراحی شده و کاربران را قادر می‌سازد تا آن را به راحتی به هر کجا می‌خواهند ببرند.

    این شرکت همچنین از نمونه های مختلفی مانند هدفون گردنی، اسپیکر قابل حمل و قاب گوشی هوشمند در Ces  2018  در لاس‌وگاس رونمایی خواهد کرد.

    سامسونگ توضیح می‌دهد که S-Ray می‌تواند در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با این سیستم عابران به جای استفاده از هدفون که مانع از شنیدن صداهای اطراف می‌شود، هم صدای موسیقی واضحی را می‌شوند و هم از هرگونه خطر احتمالی پیرامون خود آگاه خواهند بود.

    به گفته سامسونگ با استفاده از این اسپیکر انجام یوگا و بازی کردن در کنار پخش موسیقی در یک مکان، بدون اینکه مزاحم هم باشند، امکانپذیر خواهد بود.

    همچنین در اماکنی همچون یک بازارچه یا یک سالن نمایشگاهی، در حالیکه سکوت اطراف حفظ می‌شود، صدا به مناطق مورد نظر فرستاده می‌شود.

    هنگام ورزش در یک مکان باز نیز می‌توانید صدای جداگانه ای بشنوید.

    سامسونگ همچنین از عینک‌های رلومینو(Relumino) در Ces رونمایی خواهد کرد.

    این سیستم با چندین حالت مختلف به درمان همه نوع مشکل بینایی کمک خواهد کرد. برای مثال در حالت عادی، با تقویت خطوط اشیا، تصویر آنها را واضح‌تر خواهد کرد.

    جئونگ هان چو از آزمایشگاه سامسونگ گفت: ما شاهد پیشرفت چشم‌گیری از طریق رلومینو هستیم. با این وجود ما هنوز راه زیادی برای رفتن داریم. واقعیت مجازی برای استفاده در فضاهای باز مناسب نیست.

    وی افزود: بنابراین ما در حال توسعه یک مدل جدید از عینک‌ها هستیم که همانند عینک آفتابی کوچکتر و راحت‌تر هستند و امیدواریم که راه حل ما زندگی روزمره‌ را برای افراد کم بینا راحت‌تر سازد.

    سامسونگ می‌گوید: گوشی هوشمند تصاویر را از فیلم هایی که از طریق دوربین عینک پخش می‌شود پردازش می‌کند و تصاویر پردازش شده به نمایشگر عینک Relúmyno وارد می‌شوند تا به کاربر کمک کند که اجسام را بهتر ببیند.

    سامسونگ همچنین قصد دارد تا از دستگاه قابل حملی موسوم به "گو بریث"( GoBreath)  و برنامه تلفن همراه طراحی شده برای کمک به بیماران مبتلا به آسیب‌های ریوی رونمایی کند.

    این دستگاه می‌تواند به بیماران مختلف تکنیک‌های تنفس را آموزش دهد و این سه نوآوری سامسونگ از 9 تا 12 ژانویه در CES در لاس وگاس نمایش داده می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر