تکنولوژی عینک‌های هوشمند چیست؟

عصر کالا- عینک‌های هوشمند از وسایلی است که ماحصل دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید تا با برخورداری از آن از امکانات ویژه ای مانند ثبت اطلاعات پیرامون افراد و پردازش آن‌ها، جستجو در وب و مشاهده ایمیل و عکس، نمایش پیام‌های دریافتی، آب و هوا و ... برخوردار شویم.

تکنولوژی عینک‌های هوشمند چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، هوشمندسازی وسایل و تجهیزات یکی از دست آورد‌های پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز به حساب می‌آید که مصداق آن را در وسایل هوشمند متفاوت می‌توان دید.

    عینک هوشمند یکی از وسایلی است که ماحصل دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید تا با استفاده از آن شاهد به حقیقت پیوستن رویای قدیمی باشیم.

    تولید این دست از عینک‌ها در انحصار چند تولیدکننده مطرح جهان است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، اما برای نمونه می‌توان به چند ویژگی اشاره کرد.

    اغلب انواع این وسایل هوشمند قادر به دریافت دستورات صوتی از کاربر و پردازش آن‌ها هستند و در ادامه می‌توانند این اطلاعات را به گوشی تلفن همراه یا سایر وسایل دیجیتال منتقل کنند.

    برخی از مدل‌های عینک‌های هوشمند با دارا بودن یک دوربین امکان ثبت اطلاعات پیرامون افراد و پردازش آن‌ها دیده شده و یا توانایی ضبط و پخش زنده ویدئو بر روی نمایشگر وجود دارد.

    از کاربرد‌های دیگر این دست از عینک‌ها می‌توان به جستجو در وب و مشاهده ایمیل و عکس، نمایش پیام‌های دریافتی، آب و هوا، نقشه‌های راهنما و برنامه ملاقات اشاره کرد.

    در جدیدترین مدل عینک‌های هوشمند به نمایش در آمده امکان پاسخ گویی به تماس‌های گوشی تلفن همراه، میکروفن و تاچ‌پد نیز وجود دارد، گفتنی است این عینک با لنز‌های طبی نیز سازگار هستند.

    بنا بر اعلام محققین این حوزه، نسل‌های بعدی این دست از عینک‌ها به پردازنده قوی تر، ارتقای دوربین به کار رفته در عینک، افزایش عمر باتری و سبک‌تر شدن عینک‌ها مجهز خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر