عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

عصر کالا- جراحان انگلیسی با کمک هدست واقعیت مجازی هولولنز عمل جراحی ترمیمی پا را به طور موفقیت آمیز برای ۵ بیمار انجام دادند.

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، پزشکان انگلیسی با کمک هدست واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت عمل جراحی روی اندام های تحتانی بدن انسان انجام داده اند.

    گروهی از جراحان کالج لندن در بیمارستان سنت مری با استفاده از این گجت روی 5 بیمار عمل جراحی انجام دادند. این بیماران نیازمند عمل جراحی ترمیمی پا بودند.

    در این روش نخست از پای تمام بیماران سی تیاسکن گرفته شد تا تصویری سه بعدی از استخوان ها و رگ های خونی در عضو مجروح فراهم شود. هنگامیکه پزشکان عمل جراحی را با هولولنز آغاز کردند، این تصاویر روی پای بیمار قرار گرفت. در این وضعیت پزشکان می توانستند داخل پوست بیمار را ببینند.

    این روش به خصوص هنگامی کارآمد است که پزشکان قصد دارند مقداری از پوست و بافت های زیرین آن را از یک بخش دیگر بدن در پا پیوند بزنند. در این فرایند رگ های خونی بخش پیوندی باید به رگ های محل زخم متصل می شدند.

    به طور معمول این رگ ها با یک اسکنر دستی اولتراساوند مکان یابی می شوند. اما جراحان با استفاده از هولولنز می توانند سریع تر و دقیق تر آنها را ردیابی کنند.

    این سیستم به خصوص در بخش هایی از بدن مانند پاها کاربرد دارد زیرا جراحان می توانند تصاویر سی تی اسکن را با پای واقعی فرد همخوان کنند. اما استفاده از این روش در بخش هایی مانند شکم کمی سخت تر است.

    البته به گفته رهبر تحقیق باید تحقیقات و اصلاحات بیشتری برای استفاده وسیع از این روش انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر