با توانایی تشخیص جزئیات؛

عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند

عصر کالا- افراد کم بینا که قادر به رانندگی، خرید و بازی در فضای آزاد نیستند می توانند با استفاده از عینک های واقعیت افزوده توان بینایی خود را به دست آورند.

عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، دو محقق دانشگاه آکسفورد با همکاری یکدیگر و پس از چند سال تلاش عینک هوشمند واقعیت افزوده ای را طراحی کرده اند که ضعف بینایی افراد کم بینا را برطرف می کند و توانایی تشخیص جزئیات توسط چشم را ارتقا می بخشد.

    کم بینایان با استفاده از این عینک ها می توانند بدون نیاز به کمک سایر افراد راه بروند، از برخورد با موانع اجتناب کنند و حتی در نور کم مسیر خود را بیابند.

    عینک های یادشده از ترکیبی از الگوریتم های هوشمند دید رایانه ای و تعدادی دوربین برای ثبت صحنه های اطراف بهره می گیرند. سپس با تشدید و تاکید بر جزئیات موجود در این عکس ها مانند کنتراست تصاویر و نمایش اغراق آمیز برخی اجزا و به خصوص موانع موجود اطلاعات برای کاربر ارسال می شود.

    این دو محقق برای تکمیل کار طراحی این عینک شرکتی به نام OxSight تاسیس کرده و تا به حال 658 هزار دلار کمک مالی از گوگل دریافت کرده اند. آنان امیدوارند تا این عینک تا قبل از پایان سال 2017 برای عرضه در بازار آماده باشد.

    عینک های یادشده مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و قرار است مدل نهایی آنها بسیار ساده تر بوده و شبیه به عینک آفتابی عادی باشد. قیمت این عینک ها هنوز اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر