برای خرید عینک آفتابی استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت

عصر کالا- استفاده از عینک آفتابی استاندارد در زمان تابش نور خورشید از سوی پزشکان توصیه می‌شود، که در صورت غیراستاندارد بودن آن آسیب‌های جبران ناپذیری به چشم وارد می‌کند به همین خاطر باید در هنگام خرید به نکات ایمنی توجه کرد.

برای خرید عینک آفتابی استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، اشعه ماورای بنفش خورشید یا‌‌ همان (UV) دارای سه نوع طول موج A، B و C است که نوع B است موجب سوختگی پوست نیز می‌گردد و تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش نوع B می‌تواند در طولانی مدت، بیماری‌های برگشت ‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب ‌سوختگی چشم را به وجود آورد.

    این بیماری‌ها می‌توانند سبب تاری دید، دردناک شدن و قرمزی چشم، ریزش اشک، اختلال موقت دید و در برخی موارد منجر به نابینایی شوند، به همین خاطر پزشکان استفاده از عینک آفتابی را توصیه می‌کنند.

    بهترین راه شناخت عینک‌های آفتابی استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک‌ فروشی‌های معتبر یافت می‌شود.

    به خاطر داشته باشید از عینکی آفتابی استفاده کنید که 99 تا 100 اشعه‌های ماورای بنفش نوع A و B را جذب کند و به میزان 75 تا 90 درصد از شدت نور مرئی بکاهد.

    همچنین عدسی‌های عینک آفتابی، شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند. عدسی‌های پلاستیکی سبک‌ترند و بر اثر ضربه خرد نمی‌شوند. اما در مقابل، عدسی‌های شیشه‌ای وضوح بیشتری دارند، کمتر خش می‌افتند و گران‌تر هم هستند.

    در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید که لازم نیست عینک آفتابی آنقدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود. چنین عینک‌هایی دید شما را کم می‌کنند.

    قیمت برخی از عینک‌های آفتابی به صورت زیر است:

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر