پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند کدامند؟

عصر کالا- سه شرکت اپل، سامسونگ و ایمو موفق شده‌اند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی عنوان پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهند.

پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت و استقبال بی‌نظیر کاربران و علاقمندان به محصولات فناوری و گجت‌های هوشمند همچون ساعت هوشمند، حالا به نظر می‌رسد که اپل به عنوان توسعه‌دهنده و تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اپل واچ، سردمدار توسعه‌دهندگان ساعت‌های هوشمندی است که از زمان معرفی و عرضه آنها به بازار، جان بسیاری از کاربرانش را نجات داده‌اند و منجر به حفظ وضعیت سلامت آنها شده است.

    بر اساس گزارشی که در وب سایت mac rumors آمده است، اپل با اختلاف بسیار فاحش و قابل ملاحظه‌ای موفق شده است عنوان پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند در جهان را به خود اختصاص دهد به گونه‌ای که در سه ماهه نخست سال 2019، 35.8 درصد از سهم بازار ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده درحالی که در فصل نخست سال قبل، سهم آن از بازار 35.5 درصد بود.

    با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از گجت های هوشمند علی‌الخصوص ساعت‌های هوشمند، خیل عظیمی از کاربران در جهان از آن استقبال خوب و بی نظیری نشان داده‌اند و بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل واچ (apple watch4) بیشترین میزان فروش را در سال گذشته میلادی به نام خود به ثبت رسانده است. اپل واچ 4 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اپل در زمینه ساعت‌های هوشمند این شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌آید که توانسته نسبت به سری‌های قبلی خود امکانات و قابلیت‌های ارتقا یافته جدیدی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

     

     

    بعد از اپل، برترین و پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده ساعت‌های هوشمند  به ترتیب سامسونگ، ایمو، فیت‌بیت، آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین بوده‌اند .

    سامسونگ به عنوان دومین برند پرفروش و پرطرفدار ساعت هوشمند در جهان، توانسته سهم خود را از 7.2 درصد به 11.1 درصد در نخستین فصل از سال جاری میلادی برساند.

    از مهم‌ترین رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S3 اشاره کرد. با اینکه این محصولات توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌ای به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این حال، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.

    سهم شرکت ایمو (imoo) به عنوان سومین برند پرفروش در سه ماهه نخست 2019، نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، به شدت کاهش یافته است چراکه 12.8 درصد به  9.2 درصد رسیده است.

    سهم فیت‌بیت نیز که یکی دیگر از برندهای برتر و پرطرفدار ساعت‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، در نخستین فصل 2019، 5.5 درصد بوده در حالی که در مدت مشابه آن در 2018، 3.7 درصد بوده است.

    از دیگر برندهای برتر این جدول می‌توان به آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین اشاره کرد که در نخستین فصل 2019 به ترتیب سهمی معادل 3.7 درصد، 2.8 درصد، 2.5 درصد و 1.5 درصد را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده‌اند.

    از میان همه شرکت‌های تولید و عرضه کننده ساعت‌های هوشمند، شرکت‌هایی که شاهد یک روند نزولی در میزان فروش و عرضه محصولات خود بوده‌اند، می‌توان از ایمو، آمازفیت، فسیل و گارمین نام برد.

    البته در میان نام این شرکت‌ها، برخی دیگر از برندهای مشهور همچون شیائومی نیامده که در دسته بندی "سایر" ( Others) ذکر شده است. سایر برندها طبق نمودار فوق، در سه ماهه اول 2019، 27.9 درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دادند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بر روی 30.8 درصد ایستاده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر