برای خرید اسپیکر به چه نکاتی توجه کنیم؟

عصر کالا- اسپیکر به عنوان یکی از وسایل جانبی پر کاربرد به حساب می‌اید که در اینجا به نکاتی مهم در زمان خرید اشاره می‌کنیم.

برای خرید اسپیکر به چه نکاتی توجه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، اسپیکر به عنوان یکی از وسایل جانبی پر کاربرد به حساب می‌اید که به دلیل استقبال بالا از ان، تنوع قابل توجهی در سطح بازار دارد.

    به صورت کلی فاکتور‌های مختلفی بر روی کیفیت صدای خروجی اسپیکر‌ها تاثیر گذار است، اما پیش از خرید اسپیکر باید نوع کاربری خود را از آن مشخص کنید تا در گروه‌های اسپیکر‌های سراوند، اسپیکر‌های قابل حمل، ساندبار ها، اسپیکر‌های ساندبیس، اسپیکر‌های قابل نصب و اسپیکر‌های مخصوص کامپیوتر گروه مورد نظرتان را مشخص کنید.

    در این میان اسپیکر‌های قابل حمل به دلیل استفاده آسان بیش از سایر مدل‌ها مورد توجه و استقبال افراد می‌گیرد. این اسپیکر‌ها به دو دسته بلوتوثی و وای فای تقسیم می‌شوند که اسپیکر‌های بلوتوثی با اتصال به گوشی تلفن همراه امکان استفاده بیشتری در مقایسه با اسپیکر‌های وای فایی دارد، زیرا به طور معمول وای فای در هر جایی در دسترس نیست، اما از لحاظ کیفیت پخش صدا مدل وای فایی از مدل بلوتوثی در جایگاه بهتری قرار دارد.

    پیش از هر چیز باید بدانید که قدرت اسپیکر با توجه به میزان وات واقعی آن سنجیده می‌شود که این موضوع را با نام RMS بیان می‌کنند.

    استفاده از اسپیکر‌ها در فضا آزاد نیازمند داشتن مقاومت به نسبت بالا در مقایسه با اسپیکر‌های مورد استفاده در محیط‌های سر بسته است که در هنگام خرید با توجه به استفاده خود باید به آن توجه کنید.

    شکل و مدل طراحی شده برای آن یکی دیگر از مواردی است که سلیقه کاربر در آن حرف اول را می‌زند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی مناسب و دقیق بلندگو در کیفیت صدای پخش شده آن تاثیر گذار است.

    عمر باتری اسپیکر‌های نیز یکی دیگر از مولفه‌های مهم در هنگام خرید باید به ان توجه شود.

    گفتنی است برخی برند‌ها برای جذب بیشتر مخاطبین به دستگاه‌های تولیدی خود امکاناتی شامل اسپیکر و پاوربانک، مقاوم در برابر گرد و خاک، مقاوم در برابر آب، قابلیت مکالمه را نیز دارند.

    در اسپیکر‌های بزرگ‌تر استاندارد حساسیت سیستم یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید به طور مثال این استاندارد باید 87 دسیبل باشد که در برخی موارد اسپیکر‌های ارزان قیمت این استاندارد را نادیده می‌گیرند.

    تعداد کانال‌های خروجی اسپیکر‌های غیر قابل حمل با توجه به سلیقه شما در میزان صدا و نوع کاربری شما بستگی دارد، اما به صورت کلی هر اسپیکر دارای حداقل 2کانال اصلی و یک کانال صدای بم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر