دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران:

ممکن است لوازم خانگی در رمضان گران شود

عصر کالا- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می‌گوید: قیمت لوازم خانگی در ماه مبارک رمضان کمتر از ۲۰ درصد گران می‌شود؛ چرا که افزایش بیش از این باعث عمیق‌تر شدن رکود و قدرت خرید مردم را برای خرید کالا ضعیف می‌کند.

ممکن است لوازم خانگی در رمضان گران شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تجارت نیوز، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار لوازم خانگی در ماه رمضان چه سمت و سویی خواهد داشت؟ گفت: تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی در حال فعالیت هستند و کالا به اندازه نیاز مردم در بازار وجود دارد. بنابراین اینکه واحدهای صنفی می‌گویند با کمبود کالا روبه‌رو هستیم  را قبول نداریم.

    حبیب‌الله انصاری به قیمت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت کالاهای لوازم خانگی مشخص نیست. یعنی هنوز نمی‌دانیم که در سال 98 قیمت کالاها باید چند درصد افزایش یابد؛ عدم بلاتکلیفی در قیمت لوازم خانگی آن هم در سال 98 به عوامل تولید باز می‌گردد. یعنی امسال چنانچه قیمت مس، آلومینیوم، فولاد به دلیل افزایش نرخ ارز گران شوند قطعا قیمت لوازم خانگی در بازار هم گران خواهد شد.

    او اظهار کرد: با تصویب دولت مبنی بر افزایش 36 درصدی نرخ دستمزد کارگران، ممکن است قیمت لوازم خانگی در ماه مبارک رمضان کمتر از 20 درصد گران شود؛ چرا که افزایش بیش از این باعث عمیق‌تر شدن رکود می‌شود و قدرت خرید مردم را برای خرید کالا ضعیف می‌کند.

    انصاری در ادامه گفت: تولیدکنندگان هم تمایلی به افزایش قیمت کالاها ندارند. صنعتگران این حوزه نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه با حداقل سود کالاهای خود را به فروش می‌رسانند تا بتوانند در این شرایط کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر