۴۸ ساعت زندگی با نمایشگر تاشو

عصر کالا- تجربه کارکردن دوروزه با گوشی تاشوی موتورولا نشان می‌دهد که گوشی‌های‌ تاشوی جدید که به سبک قدیمی به بازار می‌آیند هنوز راه زیادی برای بی‌نقص‌بودن دارند

۴۸ ساعت زندگی با نمایشگر تاشو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از همشهری ،گوشی هوشمند Razr 2019 ساخت شرکت موتورلا با یک بازگشت جسورانه همه را تحت‌تأثیر قرار داده است. این گوشی که یادآور مدل Razr  قدیمی این شرکت است، با وجود قیمت گزافی که به‌خاطر نمایشگرش دارد، اما عملکرد خاص و فوق‌العاده‌ای ندارد.

    به گزارش تک‌رادار، یک آزمایش چهل‌‌وهشت‌ساعته روی این گوشی چند سؤال به ذهن متبادر می‌کند که فقط با یک بررسی مناسب پاسخ داده می‌شود. آنچه در ادامه می‌آید حاصل 48ساعت کار روی دومین گوشی تاشوی بزرگ جهان و البته نخستین گوشی با طراحی صدفی است. حالا ما دستمان به Razr رسیده، اما این بار با مدل 2019 و شمایلی جدید. نخستین چیزی که توجه شما را در این گوشی هوشمند به ‌خود جلب می‌کند اندازه آن است و اینکه چقدر آسان در جیب قرار می‌گیرد. Razr 2019 تاشو وقتی بسته ‌شود تاحدی شبیه یک گوشی هوشمند معمولی می‌شود، ولی اگر کمی قطور‌تر از این بود به راحتی در کنار سایر چیزهایی که جیب ما رو پر می‌کند مانند دسته کلید، کیف، ایرپاد و... جا می‌گرفت و قابل تشخیص بود، اما حالا با این اندازه گاهی یادمان می‌رود که آن را هم در جیب داریم. به همین دلیل انتظار داشتیم اندازه فشرده‌شده برای مصرف‌کنندگان هیجان‌انگیز باشد، به‌ویژه برای آنهایی که شلوارهای بدون جیب می‌پوشند. از آنجا که مدتی طولانی است که همه ما با وسایل الکترونیک دستی بزرگ - که مدام هم بزرگ‌تر می‌شوند- زندگی می‌کنیم اندازه این گوشی هوشمند باعث شده آن را نقطه قانع‌کننده برای فروش‌اش بدانیم. اگر قیمت این گوشی 50درصد بیشتر از آیفون11پرو و سامسونگ گلکسی 10 نباشد شاید از همه جهت مناسب به‌نظر برسد. بارها و بارها زمانی که ما این گوشی را در ملأ عام باز و بسته می‌کردیم مردم احساس می‌کردند که چقدر دلشان برای یک گوشی تاشو تنگ شده است، اما وقتی قیمت این گوشی به گوش‌شان می‌خورد بلافاصله حس نوستالژیک‌شان از بین می‌رفت و تعجب جای آن را می‌گرفت.
    بله، درست است، باوجود نقص‌هایی که Razr 2019 دارد مخالفت با آنهایی که این قیمت را شوکه‌کننده می‌دانند سخت است. لولای آن بی‌عیب و نقص به‌نظر می‌آید، هرچند هنوز تلاش بیشتری می‌طلبد تا بیشتر از راحتی در باز و بسته شدن به جنس آن پرداخته شود. اما قسمت پلاستیکی داخل آن نازک است و می‌توانید درحالی‌که انگشت‌تان را روی صفحه نمایش بالا و پایین می‌کنید یک لولای ناصاف را زیر انگشت احساس کنید. این اشکال بیش از آن چیزی است که انتظار داشتیم. بی‌شک، این یک مشکل طراحی است؛ هیچ گوشی تاشویی هنوز کاور صفحه نمایش ندارد و این یکی از اشکالات کوچک Razr 2019 موتورلا است. مثال دیگر از مشکلات این گوشی دکمه‌های کم و زیاد صدا و دکمه قفل صفحه بسیار باریک و به طرز عجیبی غیرقابل تشخیص است. برای همین اگر فقط می‌خواهید ساعت روی صفحه نمایش را چک کنید، باید بگوییم که وارد یک بازی حدس و گمان شده‌اید. خوشبختانه برخی از ویژگی‌های گوشی می‌تواند شما را نجات دهد، در این مورد برنامه برداشتن گوشی برای باز شدن صفحه آن اجازه می‌دهد تا دکمه‌ها را دور بزنید. به لطف صفحه نمایش جدید کوچک جلو، لحظات واقعی بسیار عالی برای گرفتن سریع عکس سلفی به‌وجود می‌آید و همانطور که پیش‌بینی کردیم صفحه نمایش جلوی کوچک، نقطه درخشان این گوشی است. این اطلاعات دقیقاً مانند یک ساعت هوشمند، اطلاعات ضروری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به اندازه کوچک گوشی، خارج کردن سریع آن از جیب برای چک کردن زمان و پیام‌ها به نسبت یک گوشی بزرگ بسیار سخت‌تر است. این گویا عهد تلفن‌های کوچکی مانند آیفون SE و بقیه مانند آن است. البته صفحه نمایش بسیار کوچک به معنی آن است که خط‌های زیادی برای نوشتن متن پیام ندارید ولی اغلب همانقدر هم کافی است. با اینکه برای بررسی سرعت دوربین Razr زمان کافی نداشتیم اما توانستیم عکس‌ها را با عکس‌هایی که با دوربین آیفون11پرو و آیفون مکس گرفته شده بود مقایسه کنیم و نتیجه همانی بود که معمولا دوربین‌های موتورلا ارائه می‌دهند. به‌نظر می‌رسد Razr نرم‌افزار افزودنی را از Moto Z4 به ارث برده است، زیرا دوربین عقب تک لنز16 MP عملکرد مطلوبی را نشان داد. در نور روز دوربین عقب نمایش خیره‌کننده‌ای دارد. در نور کم حتی در حالت شب، کمی دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند به اندازه کافی سایه‌ها را از بین ببرد و در فوکوس کردن دچار مشکل می‌شود. در مجموع نخستین آخر هفته ما با موتورلا Razr امیدوار‌کننده بود اما نه بی‌نظیر. در شرایطی که این گوشی پرچمدار انواع تاشو شده است باید از مشخصات آن از سطح گوشی‌های میان رده بالاتر بیاید تا قیمت آن منطقی به‌نظر برسد. این گوشی از نظر ظاهر و طراحی حرفی باقی نمی‌گذارد، اما نبود ویژگی‌های خارق‌العاده ما را به این سؤال وا می‌دارد که برای کدام ویژگی منحصربه‌فرد قرار است تا این اندازه هزینه کنیم؟
    برای 1500دلار سخت است که بگویید Razr ارزش‌اش را دارد؛ حتی اگر طراحی آن شکل عوض کند و امید آن برود که صفحه تخت مستطیلی استاندارد آن تغییر کند.

    فوق‌العاده برای عکس سلفی
    به لطف صفحه نمایش جدید کوچک جلو، لحظات واقعی بسیار عالی برای گرفتن سریع عکس سلفی به‌وجود می‌آید و همانطور که پیش‌بینی کردیم صفحه نمایش جلوی کوچک، نقطه درخشان این گوشی است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر