گوشی‌های موتورولا که به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهند شد

عصر کالا- شرکت موتورولا فهرست گوشی‌های خود که به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهند شد منتشر کرده است.

گوشی‌های موتورولا که به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهند شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، سرانجام ماه گذشته آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب اندروید با نام رسمی اوریو از راه رسید. اندروید اوریو اکنون برای استفاده‌ی کاربران آماده است و به تدریج راه خود را به گوشی‌های مختلف اندروید باز خواهد کرد. نخستین کسانی که پیش از همه به تجربه‌ی استفاده از هشتمین نسل اندروید دست یافته‌اند، کاربران گوشی‌های پیکسل و آخرین نسل گوشی‌های نکسوس (نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس) هستند. در طرف مقابل، کاربرانی که از گوشی‌های ساخت دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کنند ناچارند زمان بیشتری برای دریافت به‌روزرسانی منتظر بمانند.

    برخی ویژگی‌های جدید به همراه دارد و در زمینه‌ی تجربه کاربری نیز بهینه‌سازی‌های مثبتی ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های برجسته‌ی از این قرار است:


    ایموجی‌های جدید

    به‌روزرسانی اندروید اوریو ایموجی‌های جدیدی همراه خود دارد. این ایموجی‌ها بهبود بیشتری یافته و تناسب بهتری برای بیان احساسات و حالات روحی مختلف کاربران پیدا کرده‌اند.
    حالت تصویر در تصویر

    اندروید اوریو قابلیت جدیدی به نام تصویر در تصویر به سیستم عامل اضافه می‌کند. با این ویژگی زمانی که مشغول چک کردن ایمیل‌ها یا تقویم خود هستید، می‌توانید با اپلیکیشن‌هایی نظیر نت‌فلیکس یا یوتیوب به تماشای همزمان برنامه‌های خود بپردازید. در آینده‌ی نزدیک اپلیکیشن‌های شخص ثالث بیشتری قادر به استفاده از این قابلیت خواهند بود.


    اعلان‌های بهبودیافته

    اکنون در این به‌روزرسانی، زمانی که از یک اپلیکیشن اعلانی دریافت کنید، آیکون اپلیکیشن مورد نظر با نمایش نقطه‌ی کوچکی کاربر را از وجود اعلان‌ جدید باخبر می‌کند. همچنین با فشار دادن و نگه داشتن آیکون اپلیکیشن، مستقیما از همان صفحه‌ی خانگی قادر به مشاهده‌ی اعلان مورد نظر خواهید بود.


    انتخابگر هوشمند متن

    با انتخابگر هوشمند متن جدید اندروید اوریو کاربران می‌توانند متن‌های مرتبط نظیر آدرس، شماره تلفن و ... را تنها با دو بار فشردن آن انتخاب کنند.


    جاگذاری خودکار

    به احتمال زیاد در صورت استفاده از مرورگر کروم، نام این عبارت به گوشتان خورده است. با استفاده از این قابلیت، اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما که قبلا در کروم ذخیره شده است، در دفعات بعدی به‌صورت خودکار در فیلدهای مربوط قرار می‌گیرد و نیازی به تایپ مجدد آن‌ها نخواهد بود.

    اکنون با اندروید اوریو، اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز قادر به استفاده از این ویژگی و همچنین سنسور اثر انگشت گوشی خواهند بود.


    Google Play Protect

    اندروید اوریو قابلیت جدیدی به نام گوگل پلی پروتکت ارائه می‌کند. این بخش جدید با نظارت کامل بر اپلیکیشن‌ها از نبود بدافزار و نرم‌افزارهای مخرب در گوشی کاربر اطمینان حاصل می‌کند.


    کیفیت صدای بهبودیافته

    به‌روزرسانی اندروید اوریو با «کدک‌های کیفیت بالای صدای بلوتوث» همراه است که هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق دستگاه‌های بی‌سیم، به طرز قابل توجهی کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد. این ویژگی جدید، امکان حذف کامل جک هدفون را در دستگاه‌های اندرویدی پیش رو هموار می‌کند.

    موتورولا سابقه‌ی بسیار خوبی در ارائه‌ی سریع به‌روزرسانی‌ها برای کاربرانش دارد و این موضوع در مورد اندروید اوریو نیز صادق خواهد بود.

    فهرست گوشی‌های موتورولا که به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد، به شرح زیر است:

        موتو جی 5 پلاس (نسخه‌ی آنلاک)
        موتو جی 5 (نسخه‌ی آنلاک)
        موتو جی 5 اس (نسخه‌ی آنلاک)
        موتو جی 5 اس پلاس (نسخه‌ی آنلاک)
        موتو جی 4 پلاس (تمام مدل‌ها)
        موتو جی (تمام مدل‌ها)
        موتو زد (XT1635-03)
        موتو زد دروید
        موتو زد فورس دروید
        موتو زد 2 پلی
        موتو زد 2 فورس ادیشن
        موتو زد پلی دروید
        موتو زد پلی
        موتو ایکس 4
        موتو زد استایل
        موتو زد فورس

    فهرست گوشی‌های موتورولا که این به‌روزرسانی را دریافت نخواهند کرد:

        موتو جی 3
        موتو ایکس پلی
        موتو ایکس استایل
        موتو جی توربو
        موتو دروید مکس 2
        موتو دروید توربو 2
        موتو ایکس فورس
        موتو جی 2

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر