رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان :

تبلیغات اغوا کننده کالاها خلاف قانون و ممنوع است

عصر کالا- رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان این که قانون، تبلیغات اغوا کننده را ممنوع کرده است گفت: متأسفانه این تبلیغات در برخی رسانه های دیداری و شنیداری دیده می شود.

تبلیغات اغوا کننده کالاها خلاف قانون و ممنوع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از تسنیم ، محمود نوابی در همایش ملی روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت : قانون رعایت حقوق مصرف کننده، تبلیغات اغوا کننده را ممنوع کرده است. اما متأسفانه در برخی رسانه های دیداری و شنیداری دیده می شود.

    نوابی گفت: سال 88 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تصویب شده و آمده است تمام کالاهای سرمایه ای مثل خودرو، لوازم خانگی باید خدمات پس از فروش داشته باشد که باید به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم تعمیم داده شود.

    وی افزود: آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو فروردین 95 تصویب شده است و از مصرف کنندگان می خواهیم مطالعه و حقوق خود را از ما مطالبه کنند.

    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: کیفیت خودرو پایین نیامده است و ما آمار داریم که خودروهایی که مشکل موتور یا مشکل اساسی داشتند پس گرفته شدند.

    وی در ادامه گفت: متقاضیان شرکت در آزمون رعایت حقوق مصرف کنندگان امسال نسبت به دوره نخست 22 برابر و در بخش منتخبین (بنگاه های منتخب) 20 برابر رشد نشان می دهد.

    نوابی اظهار داشت : در این همایش از بنگاه های اقتصادی برتر که در خدمت مردم هستند و بیشترین دغدغه را برای مردم دارند ، تقدیر می کنیم.

    نوابی گفت: در انتخابات بنگاه های اقتصادی سازمان حمایت یک رأی دارد و و دستگاه های زیادی در گزینش آنها دخالت دارند.

    وی افزود: تعداد تندیس ها نشان دهنده رشد تعداد بنگاه های برتر است و با توجه به گذشت شانزده سال تعداد بنگاه های برتر در حمایت از مصرف کنندگان افزایش یافته است و ما همزمان در 22 استان کشور روز ملی حمایت از مصرف کنندگان را برگزار می کنیم.

    نوابی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت : رعایت حقوق مصرف کنندگان و مشتری مداری برای ما مهم است همچنین صادرات و موضوعاتی مثل نداشتن پرونده در دستگاه های قضایی مهم است.

    وی افزود: حق الناس بر همه چیز مقدم است و ما باید حق مردم را حفظ و به موقع ادا کنیم، امروز ما از خدمات پس از فروش عبور کردیم و اکنون خدمات حین و قبل از فروش در دستور کار ما قرار دارد.

    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : شعار "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" با فرهنگ ما همخوانی ندارد و کسانی که با این پدیده برخورد کردند به سامانه 124 اعلام کنند تا ساماندهی شود ا و امروز این شعار یک ناهنجاری اجتماعی و منکر است.

    وی گفت: ما بدون در اختیار داشتن قوه قهریه ؛ در حوزه بازرسی 10 برابر و در تشکیل پرونده 11 برابر رشد عملکرد داریم و 22 برابر در حوزه کشف قاچاق سازمان حمایت موفق بوده است که با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شده است.

    نوابی افزود: وقتی کالای قاچاق و بی هویت را جمع می کنیم به نفع مصرف کننده است.

    نوابی گفت : به برخی زیرساخت ها برای حرکت به سمت بازارهای هوشمندانه نیاز داریم مثل صندوق های مکانیزه فروش، ترویج و فروشگاه های زنجیره ای که اکنون 7 درصد بیشتر نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر