بازار گرمی فروشندگان تلفن همراه در روزهای برفی

عصر کالا- افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر موجب شده تا بازارهای کالاهای وابسته به نرخ ارز تخت تاثیر قرار گرفته که در این میان قیمت گوشی تلفن همراه در بازار نسبت به سایر کالاها افزایش چشمگیری داشته است.

بازار گرمی فروشندگان تلفن همراه در روزهای برفی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، بازار گوشی تلفن همراه به عنوان یکی از پر جاذبه‌ترین بازارها به ویژه برای جوانان و طرفداران تکنولوژی به حساب می آید.

    بازاری که مدتی است دست خوش نوسان قیمت شده و روزانه با ارقام جدیدی برای یک محصول مواجه هستیم، به همین خاطر گشت و گذاری در فروشگاه های گوشی تلفن همراه زدیم تا از آخرین شرایط آن مطلع شویم.

    با فروشنده جوانی در این رابطه صحبت کردیم، این فرد که نزدیک به 6 سال بود در این شغل مشغول به فعالیت بود در خصوص بازار حال حاضر گوشی تلفن همراه گفت: طی هفته های اخیر قیمت گوشی با توجه به مدل به طور متوسط در حدود 50 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

    این فروشنده در پاسخ به سوال ما مبنی بر واکنش خریداران به این افزایش قیمت گفت: خریداران بی توجه به این افزایش همچنان گوشی های مورد نظر خود را خریده و چه بسا به خاطر ترس از افزایش مجددا قیمت ها اگر قصد خرید در این زمان را هم نداشته اند، به متقاضی خرید گوشی تلفن همراه ایجاد شده اند.

    فروشنده دیگری که در یکی از نمایندگی های رسمی یکی از برندهای مطرح گوشی پاسخگوی سوال مراجعه کنندگان است در خصوص تغییرات قیمت گوشی تلفن همراه با تایید افزایش قیمت ها گفت: به خاطر نوسان قیمت دلار شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم که کف بازار پیش بینی افزایش قیمت دلار تا حدود 5 هزار تومان را نیز دارد به همین خاطر قیمت گوشی از این بیشتر نیز خواهد شد.

    این فروشنده نیز در خصوص واکنش بازار به افزایش قیمت ها گفت: گوشی تلفن همراه به عنوان یکی از وسایل ضروری در زندگی امروز به حساب می آید که حذف آن به آسانی امکان پذیر نیست به همین خاطر خریداران با افزایش قیمت توقع خود را از گوشی پایین آورده ولی به خرید خود ادامه می دهند.

    گذری بر فروشگاه های آنلاین فروش نیز به خوبی این افزایش قیمت ها را نشان می دهد به گونه ای که روزانه با ارقام جدیدی در این سایت ها مواجه هستیم.

    ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص نوسان قیمت گوش موبایل گفت: گوشی تلفن همراه از جمله محصولاتی است که سهم اعظم آن در بازار از طریق واردات تأمین می‌شود به همین خاطر نوسانات روزهای گذشته نرخ دلار بر روی قیمت آن تأثیر فزاینده‌ای گذاشته است.

    وی افزود: در شرایط فعلی طرح ریجستری باعث افزایش قیمت گوشی تلفن همراه نبوده بلکه در بازار کالاهای صوتی، تصویری و تلفن و موبایل افزایش نرخ ارز عامل اصلی تغییر قیمت ها بوده است.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و موبایل عنوان کرد: افزایش قیمت‌ها در کنار رکود بازار شرایط را برای صاحبان اصناف سخت‌تر کرده که امیدواریم با تثبیت قیمت دلار شرایط بازار روند سابق خود را بگیرد.

    آنچه مسلم است نوسانات قیمت دلار بر روی افزایش قیمت کالاهای وارداتی تاثیر به سزایی دارد و در این بین مسئولین برای سامان دهی بازار کالاهای وابسته باید پیش از هر چیز به فکر ایجاد ثبات در بازار ارز باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر