افزایش قیمت کالاها و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ ممنوع شد

عصر کالا- دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت هر گونه افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ خبر داد.

افزایش قیمت کالاها و خدمات تا پایان فروردین ۹۷ ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، محسن بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه رصد و پایش مستمر کالاهای اساسی ضروری و خدمات مورد نیاز مردم و جلوگیری از نوسانات غیرمنطقی قیمت این کالاها و خدمات یکی از کارهای اصلی ستاد است گفت: برای ایام پایانی سال و نوروز 97 تصمیمات ویژه ای در ستاد تنظیم بازار گرفته شده که از جمله این تصمیمات ممنوعیت افزایش نرخ کالاها و خدمات تا پایان فروردین 97 است که هم شامل نرخ کالاها و خدمات دولتی و هم شامل نرخ کالاها و خدمات صنفی است.

    وی اضافه کرد: دستورالعملی صادر شده مبنی بر اینکه اصنافی که خدمات موردنیاز ایام پایانی سال را ارائه می کنند مانند خدمات شستشو، خشکشویی ها ، خدمات اتومبیل و خدمات حمل و نقل شهری و بین شهری تا پایان فروردین 97 حق هیچ گونه افزایش قیمیت را ندارند.
    بهرامی گفت: برای بلیت هواپیما هم از همه مبادی سقفی تعیین شده تا به بهانه چارتر شدن پرواز هواپیمایی، اجازه افزایش قیمت بالاتر از آن سقف داده نشود.
    وی افزود: همچنین برای تهران و مراکز استان ها نمایشگاه بهاره برای عرضه تولیدات داخلی و با محوریت اقلامی که در این ایام بیشتر مورد نیاز است برگزار می شود که اقلامی مانند کیف، پوشاک ، آجیل و شیرینی و اقلام معیشتی را ارائه می کنند.
    دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: فروش های فوق العاده ای را در واحدهای صنفی منتخب با اعمال تخفیفات واقعی و کنترل شده پیش بینی و برنامه ریزی کردیم تا اقلام معیشتی و کالاهای اساسی مانند برنج، روغن ، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و میوه در این ایام از طریق مباشرین دولتی مانند شرکت بازرگانی دولتی، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی به وفور عرضه شود تا در شهرهایی که به ویژه حجم بالای گردشگر را می پذیرند کمبودی نداشته باشند.
    بهرامی افزود: برای رصد بازار و مراکز عرضه در این ایام، ستاد ویژه رسیدگی، بازرسی و نظارت با مشارکت اتاق اصناف ایران، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده، علاوه بر این، گشت های سیار رسیدگی به شکایات مردم نیز از سوی سازمان حمایت تعزیرات حکومتی دایر است تا به فوریت به شکایات مردمی رسیدگی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر