مانیتور ۳۲ اینچی خمیده‌ AOC با قیمت ۴۳۰ دلار

عصر کالا- AOC مانیتور گیمینگ جدیدی عرضه کرده که از قیمت و امکانات نسبتا مناسبی برخوردار است.

مانیتور ۳۲ اینچی خمیده‌ AOC با قیمت ۴۳۰ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، این روزها زمان مناسبی برای خرید یک کارت گرافیک جدید نیست؛ چرا که رشد استخراج پول دیجیتال و افزایش قیمت حافظه‌های ویدئویی منجر به افزایش قیمت کارت‌ گرافیک شده‌اند. اما شاید بتوانید پولتان را خرج بهبود دیگر اجزای سیستم خود کنید. آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، مانیتور جدید AOC است که بخشی از مجموعه محصولات گیمینگ Agon این شرکت به شمار می‌رود. AOC یکی از تولید‌کنندگان بنام در عرصه‌ی مانیتورهای گیمینگ به شمار می‌رود و مانیتور جدید این شرکت مناسب افرادی طراحی شده است که در نظر دارند 400 تا 500 دلار برای ارتقاء رایانه‌ی خود هزینه کنند.
    مانیتور AOC مدل AG322QCX، از یک پنل خمیده‌ی 32 اینچی با رزولوشن کواد اچ‌دی برخوردار است و هم‌اکنون با قیمت 430 دلار به فروش می‌رسد. نسبت طول به عرض این مانیتور 16 به 9 و رزولوشن آن 2560 در 1440 است و از حداکثر فرکانس 144 هرتز پشتیبانی می‌کند. پنل ال‌سی‌دی این مانیتور از نوع VA است و از تکنولوژی Freesync شرکت AMD پشتیبانی می‌کند؛ این فناوری از به وجود آمدن پدیده‌ی Screen Tearing (نمایش محتویات دو فریم در یک صفحه به‌طور هم‌زمان) جلوگیری می‌کند.
    این مانیتور با برچسب قیمت 430 دلاری‌، در میان دیگر مانیتورهای رده‌بالای گیمینگ از قیمتی معقول‌ برخوردار است. این مانیتور فاقد رزولوشن 4K، ویژگی HDR و پنل IPS است؛ اما این‌ها مواردی قابل چشم‌پوشی هستند. قیمت مناسب این مانیتور تنها دلیل چشم‌پوشی از این موارد نیست؛ باوجود رزولوشن 1440 پیکسلی، می‌توانید از نرخ‌ تازه‌سازی 144 هرتزی بهره‌ی بیشتری ببرید. از طرفی ویژگی HDR در بازی‌های رایانه‌ای فعلی به بلوغ نرسیده است. در نهایت، اگرچه رنگ‌های تولیدشده توسط پنل‌های VA دقت رنگ‌های تولیدشده در پنل‌های IPS را ندارد؛ اما زمان واکنش این مانیتورها بالاتر است و این مسئله اهمیت بیشتری برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت.
    AOC همچنین ویژگی‌هایی برای این مانیتور در نظر گرفته است تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران ایجاد کند. یکی از این ویژگی‌ها، Shadow Mode نام دارد که با افزایش کنتراست در قسمت‌های تیره‌تر صفحه، تصویر واضح‌تری به ارمغان می‌آورد. ویژگی FlickerFree با تغییر فاز نوری پیکسل‌ها، فشار وارده بر چشم را کاهش می‌دهد. ویژگی دیگری که LowBlue نام دارد، با اضافه کردن ته‌رنگ قرمز، میزان نور آبی را کاهش می‌دهد تا تأثیر منفی نور آبی روی خواب افراد کاهش یابد؛ تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند پس از غروب آفتاب، مشاهده‌ی نور آبی، خوابیدن را برای افراد مشکل می‌کند.
    اگر قصد خرید کارت گرافیکی نظیر Radeon RX Vega 56 دارید، اما بودجه‌ی شما کافی نیست؛ می‌توانید رقم مورد نظر را برای خرید مانیتور جدید AOC هزینه کنید و خرید کارت گرافیک را به زمانی موکول کنید که قیمت‌ها فروکش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر