عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:

تنظیم بازار بهانه واردات برخی کالاها نشود

عصر کالا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:نباید به بهانه تنظیم بازار شب عید،واردات برخی کالا در دستور کار قرار بگیرد.

تنظیم بازار بهانه واردات برخی کالاها نشود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سیدمهدی فرشادان، در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت:تجربه بیانگر این است که هرساله در ماه پایانی سال با توجه به افزایش خریدهای مردم برای شب عید، برخی ها قصد دارند گرانی کاذب به بازار تحمیل کنند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:رکود اقتصادی در چند سال گذشته باعث شده سطح درآمد بسیاری از خانوارها کاهش یابد بنابراین حداقل کار ممکن این است در روزهای پایانی سال به نحوی بازار مدیریت شود که کالاهای مورد نیاز به مردم گران فروخته نشود.  

    تعادل در عرضه و تقاضا مانع گرانی در روزهای پایانی سال می شود

    فرشادان تصریح کرد: عرضه کالاهای مورد نیاز  به اندازه کافی به بازار باعث می شود تعادل در زمینه عرضه و تقاضا بوجود آید، باید نظارت های ستاد تنظیم بازار به نحوی باشد که اقلام خوراکی و پوشاک با قیمت مناسب به مردم فروخته شود.

    فرشادان در ادامه تصریح کرد:مسئولان ستاد تنظیم بازار باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از گرانی و تامین کالاهای شب عید، اتخاذ کنند البته نباید به بهانه تنظیم بازار واردات برخی کالا در دستور کار قرار بگیرد بلکه باید شرایط برای تولیدات داخلی فراهم شود و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وزارتخانه های جهادکشاورزی وصنعت، معدن و تجارت،سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف،اتحادیه های صنفی،سایردستگاه های ذیربط و ستاد تنظیم بازار باید با هماهنگی هم بازار را مدیریت و کنترل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر