رئیس اتاق اصناف:

مشکلی در تامین و توزیع کالا ایام عید وجود ندارد

عصر کالا- رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه در تامین و توزیع کالا ایام عید هیچ مشکلی نداریم بنابراین نباید شاهد کم فروشی یا گرانفروشی باشیم گفت: بازرسی فعلی از بازار ساختار کاملی ندارد.

مشکلی در تامین و توزیع کالا ایام عید وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، علی فاضلی درباره برنامه اصناف برای نظارت بر بازار شب عید اظهار کرد: برای بازرسی در ایام عید باید تمهیدات و تسهیلات ویژه ای در نظر گرفت. بخشی از بازرسین اتحادیه ها در قالب بازرسان افتخاری در کنار بازرسین اتاق همکاری خواهند کرد.

    وی ادامه داد: همچنین ساعت کار بازرسین را افزایش خواهیم داد و اگر نیاز بود از طرح تشدید بازرسی ها هم بیشتر استفاده خواهیم کرد و آنچه در توان داریم را در بحث کنترل بازرسی و نظارت استفاده خواهیم کرد.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بازرسی فعلی از بازار دارای ساختار کاملی نیست، گفت: بخشی که در حال حاضر عهده دار بازرسی است؛ شامل یک‌هزارو 450 نفر است که باید این بخش را تقویت کنیم.البته تقویت نیروی انسانی در این بخش را خیلی مثمر ثمر نمی دانم بلکه باید در زمینه بازرسی بیشتر از مردم استفاده کنیم و اگر بتوانیم بحث نظارت کنترل و بازرسی بر بازار را مردم محور کنیم، یقیننا کاربردی تر خواهد بود.

    وی تصریح کرد: در روزهای پایان سال باید مردم کمک کرده و اگر نقصی در مجموعه بازار می بینند، سریعا به 124 اعلام کنند تا بازرسین بر اساس شکایت مردم وارد عمل شوند؛ نه اینکه نیرو به بازار گسیل کنیم تا آن را کنترل کنیم و این در شان بازار نیست.

    رئیس اتاق اصناف تاکید کرد:در تامین و توزیع کالا برای ایام عید هیچ مشکلی نداریم؛ بالطبع نباید شاهد موضوع کم فروشی یا گرانفروشی در بازار باشیم؛ اما وظیفه اتاق اصناف کنترل نظارت و بازار است و حتما وظیفه خود را در چارچوب قانون انجام خواهیم داد.

    فاضلی درباره طرح تشدید بازرسی ها نیز گفت: در این طرح 400 نفر از بازرسین سازمان حمایت در کنار 1450 نفر بازرس اصناف قرار خواهند داشت.

    وی در پایان درباره بودجه بازرسی اصناف، اظهار کرد: درباره بودجه بازرسی اصناف با وزیر صنعت صحبت شد تا با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه مذاکره کرده تا بودجه بازرسی پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر