رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران:

مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده است

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مجوز قانونی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه لوازم خانگی از روز شنبه شرکت‌های تولیدی ۸ درصد کالای خود را گران کنند.

مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, محمد طحان‌پور در مورد قیمت‌گذاری لوازم خانگی در سال جاری، گفت: در اواخر سال گذشته شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی خواهان افزایش قیمت بودند، اما از آنجا که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که هیچ واحد تولیدی و کارخانه‌ای اجازه افزایش قیمت ندارد، هیچ افزایش قیمتی هم اتفاق نیفتاد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم در آن مقطع زمانی طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که تا پایان فروردین 97 هیچ کالایی گران نمی‌شود.

    وی بیان داشت: بنابراین رسماً افزایش قیمت در سال گذشته متوقف شد، اما با افزایش قیمت دلار در پایان سال 96 و با التهابات بازار ارز بعد از تعطیلات نوروز، درخواست افزایش قیمت تولیدکنندگان لوازم خانگی دوباره قوت گرفت.‌

    طحان‌پور افزود: افزایش قیمت ارز در هفته‌های گذشته و قبل از تک‌نرخی کردن دلار توسط دولت منجر به عدم عرضه لوازم خانگی توسط شرکت‌ها به بازار شد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران تصریح کرد: بهانه شرکت‌ها برای عرضه کالا به بازار، انبارگردانی بود، اگر چه هر ساله در این ایام شرکت‌ها چند روز به دلیل بازارگردانی کالا به بازار عرضه نمی‌کنند، اما امسال این امر بیشتر طول کشید.

    وی گفت: با نابسامانی بازار ارز نگرانی‌‌هایی در مورد تعطیلی واحدهای صنفی لوازم خانگی وجود داشت که خوشبختانه با کنترل بازار ارز توسط دولت این اتفاق نیفتاد.

    طحان‌پور با بیان اینکه شرکت‌های لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داده‌ است، گفت: اما تا این لحظه این سازمان به هیچ واحد تولیدی لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت نداده است.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه لوازم خانگی از شمول قیمت‌گذاری خارج است، گفت: از آنجا که عرضه در بخش لوازم خانگی بیش از تقاضاست قیمت این کالاها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه کالا در انبارهای تولید و عرضه لوازم خانگی موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: شرکت‌ها از اول اردیبهشت کالاهای خود را به بازار عرضه می‌کنند، ولی پیش‌بینی می‌شود، عرضه با افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت به بازار باشد.

    طحان‌‌پور گفت: در حال حاضر شرکت‌های تولید لوازم خانگی کالا را در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای وابسته به خود عرضه می‌کند، اما این شرکت‌ها کالا را به واحدهای صنفی عرضه لوازم خانگی که سال‌ها به عنوان نماینده این شرکت‌ها بوده‌اند، لوازم خانگی نمی‌دهد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی مجوز خود را از اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اخذ می‌کند و اتحادیه لوازم خانگی در این امر دخیل نیست.

    به دنبال التهابات شدید ارزی شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی هیچ گونه کالایی را به بازار عرضه نکردند و به همین دلیل واحدهای صنفی پاسخگوی نیاز مشتریان در این بخش نبوده است.

    قیمت لوازم خانگی بدون اخذ مجوز قانونی بیش از 15 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر