بازرسی ها در بازار شب عید تشدید می شود

عصر کالا- رئیس اتاق اصناف ایران از طرح تشدید بازرسی ها در بازار شب عید خبر داد و گفت: بازرسی ها افزایش پیدا کرده و بازرسان به صورت فعال در حال انجام وظیفه هستند.

بازرسی ها در بازار شب عید تشدید می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا،  رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در آستانه عید نوروز، یک هزار و 450 بازرس اتاق اصناف بازار شب عید را در سراسر کشور کنترل می کنند.

    «علی فاضلی» تصریح کرد: البته من به روند بازرسی ها انتقاد دارم و معتقدم با یک هزار و 450 بازرس نمی توان سه میلیون بنگاه را بخصوص در ایامی مانند شب عید کنترل کرد.
    فاضلی افزود: با این حال، ساختار بازرسی اتحادیه ها را فعال تر کرده ایم و در ایام نوروز، علاوه بر بازرسان اتاق اصناف، حدود 400 نفر نیز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در کنار خود داریم.

    ** دستفروشی مخالف منافع و اقتصاد ملی است
    رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا، به موضوع دستفروش ها پرداخت و گفت: قانونگذار در مورد این مساله تکلیفی را بر عهده اتاق اصناف نگذاشته است اما این رویه ای که در کشور در قالب دستفروشی ایجاد شده، یکی از آسیب های جدی اقتصاد ملی است.
    وی تاکید کرد: باید بپذیریم که در ایجاد اشتغال و درآمد با مشکل مواجه هستیم و این افراد نیز مستحق داشتن شغلی مناسب هستند اما این شیوه، شیوه درستی در اقتصاد یک کشور نیست.
    فاضلی با بیان اینکه بخشی از این افراد در قالب باندهای سازمان یافته عمل می کنند، تاکید کرد: بخش زیادی از کالاهای قاچاق و کالاهای تاریخ مصرف گذشته در این شبکه گردش دارد.
    رئیس اتاق اصناف ایران افزود: شهرداران کشور باید برای حل این معضل – که به اقتصاد ملی ضربه می زند – چاره ای بیاندیشند.
    فاضلی گفت: ما با دستفروشی به شکلی که امروزه در کشور ما رایج شده مخالفیم؛ چرا که این موضوع را مخالف منافع و اقتصاد ملی می دانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر