قیمت لوازم خانگی داخلی ۵ درصد افزایش یافت

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی تولید داخل ۵ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: برخی از تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولات خود تسهیلات ۴ درصدی از منابع خود قرار دادند و مبادرت به تعویض کالای فرسوده می‌کنند.

قیمت لوازم خانگی داخلی ۵ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان, حمیدرضا غزنوی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل، اظهار کرد: لوازم خانگی تولید داخل 5 درصد افزایش قیمت داشته است و افزایش بیشتر مربوط به برند‌های خارجی است.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان در گذشته هر زمان قیمت افزایش می‌یافت بازار واکنش نشان می‌داد، افزود: اما، با حضور برند‌های خارجی در حال حاضر بازار هماهنگ است و حتی جلوتر از تولیدکنندگان خبر از افزایش قیمت می‌دهند.

    وی گفت: بیشتر افزایش قیمت مربوط به محصولات لوازم خانگی بزرگ است به عنوان نمونه تلویزیون یکی از این کالا‌ها است به دلیل اینکه در گذشته ارز مبادله‌ای برای سی کی دی می‌دادند اما، اکنون ارز مبادله‌ای حذف و ارز 4 هزار و 200 تومانی برای آن پرداخت می‌کنند به همین دلیل روی قیمت اثر گذاشت، البته برند‌های خارجی به دنبال استفاده بیشتر از این فضا هستند.

    غزنوی ادامه داد: افزایش قیمت دلار، مواد اولیه و افزایش نرخ دستمزد بر روی قیمت تاثیر گذاشت و قیمت‌ها افزایش یافت.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه کارخانه‌جات داخلی تخفیفات کالای خود را حذف نکرده اند، تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان حتی برای فروش محصولات خود تسهیلات 4 درصدی از منابع خود قرار دادند و مبادرت به تعویض کالای فرسوده می‌کنند.

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت بر بازار لوازم خانگی تاثیر خواهد گذاشت، افزود: بزرگترین مشکل مصرف کنندگان نداشتن نقدینگی است که با پرداخت تسهیلات می‌توان تقاضا را تحریک کرد و از طریق مصرف کننده تسهیلات را به دست تولیدکنندگان رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر