بدعتی جدید در بازار لوازم خانگی؛

قیمت‌ها دوباره گران می‌شود؟

عصر کالا- هنوز کمتر از دو ماه از افزایش قیمت لوازم خانگی نمی گذرد که برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی به دنبال افزایش مجدد قیمت با شیوه‌ای جدید هستند.

قیمت‌ها دوباره گران می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان, در سال جدید و پس از تغییرات نرخ ارز، بازار لوازم خانگی نیز دچار هرج و مرج شد.

    تولیدکنندگان و واردکنندگان به بهانه افزایش نرخ ارز از عرضه کالا به بازار خودداری کردند و در مقابل فروشندگان نیز از فروش کالا‌های خود به مشتریان سرباز می‌زدند تا سرانجام پس از چند قیمت لوازم خانگی با افزایش 10 تا 15 درصدی مواجه شد تا دلیل عدم عرضه و فروش کالا در این بازار مشخص شود.

    افزایش قیمت لوازم خانگی موجب شد تا وزیر صنعت نیز در این رابطه واکنش نشان دهد و این افزایش‌ها را غیرقابل قبول خواند و گفته بود این افزایش قیمت توجیهی ندارد.

    اما در مقابل تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش نرخ ارز و سایر مولفه‌ها را در این افزایش قیمت موثر می‌دانستند حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در این باره در گفتگو با خبرگزاری میزان گفته بود: بیشتر افزایش قیمت مربوط به محصولات لوازم خانگی بزرگ است به عنوان نمونه تلویزیون یکی از این کالا‌ها است به دلیل اینکه در گذشته ارز مبادله‌ای برای سی کی دی می‌دادند اما، اکنون ارز مبادله‌ای حذف و ارز 4 هزار و 200 تومانی برای آن پرداخت می‌کنند به همین دلیل روی قیمت اثر گذاشت.

    وی تصریح کرده بود: به دلیل افزایش نرخ ارز، افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه بوده است و این افزایش قیمت کاهش نخواهد یافت.

    اما در حالی که پیش از این وزیرصنعت از افزایش قیمت لوازم خانگی انتقاد کرده بود و هنوز کمتر از دو ماه از افزایش قیمت لوازم خانگی می‌گذرد، زمزمه‌های افزایش قیمت مجدد به گوش می‌رسد.

    در این میان خریدارانی که برای خرید به بازار مراجعه می کنند با این مطلب از سوی فروشندگان  مواجه می شوند که در صورتی که خرید نکنید ناچار خواهید بود گرانتر بخرید و طی روزهای آینده قیمت ها افزایش می یابد.

    محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره با بیان اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت مجدد لوازم خانگی از سوی برخی تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان بعد از عید فطر به گوش می‌رسد، اظهار کرده بود: برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان شگرد جدیدی را برای افزایش قیمت پیش گرفته اند به گونه‌ای که به جای گران کردن تمام محصولات خود در یک مرحله، در فاصله‌های زمانی متفاوت و به صورت دوره‌ای فقط چند نوع کالا را گران می‌کند و مجددا پس مدتی دیگر قیمت چند محصول دیگر را افزایش می‌دهند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه باید دولت لیست تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی که ارز دریافت کردند را اعلام کند، گفت: اگر اینکار صورت بگیرد اتحادیه می‌تواند در مقابل افزایش قیمت‌ها عکس العمل نشان دهد و با آن‌ها برخورد کند.

    ظاهرا افزایش قیمت‌های خودسرانه لوازم خانگی به مذاق تولیدکنندگان و واردکنندگان آن خوش آمده و هربار به بهانه و شگردی به دنبال افزایش قیمت هستند، در حالی که تولیدکنندگان داخلی برای تولید کالا‌های خود ارز 4200 تومانی را دریافت کردند بنابراین نباید به بهانه قیمت ارز مجددا افزایش قیمتی داشته باشند و وزارت صنعت باید اقداماتی دهد تا افزایش قیمت جدیدی در این بخش به مردم تحمیل نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر