قیمت انواع لوازم خانگی ۱۰ درصد افزایش یافت

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرد: قیمت انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی از اول اردیبهشت ماه به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش یافت.

قیمت انواع لوازم خانگی ۱۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمد طحان پور افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی از بهمن ماه سال گذشته در نظر داشتند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند اما به دنبال بخشنامه های معاون اول رئیس جمهوری و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت ها تا پایان فروردین ماه، از افزایش قیمت ها خودداری کردند.
    وی دامنه افزایش قیمت انواع لوازم خانگی داخلی و خارجی را بین پنج تا 15 درصد ذکر کرد و گفت: البته برخی از واحدهای صنفی سوء استفاده کرده و قیمت اقلام کم فروش خود را پنج درصد و قیمت اقلام پر فروش خود را 15 درصد افزایش داده اند.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه عرضه لوازم خانگی در بازار بیشتر از تقاضا است، گفت: به همین سبب لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیست.
    طحان پور در ادامه سخنان خود از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: در صورتی که هوا تا پایان اردیبهشت گرم تر شود، بازار لوازم خانگی تکان می خورد چرا که مشتریان در کنار کولر، اقلام دیگری نیز خریداری می کنند اما در غیر این صورت، رکود بازار لوازم خانگی تا پایان ماه مبارک رمضان (اواخر خرداد) ادامه خواهد داشت.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد سیاست ارزی دولت نیز گفت: هر چند به گفته واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی، هنوز ارز 4200 تومانی به این بخش اختصاص نیافته است، اما ورود دولت به این بخش درست بود.
    وی از دولت درخواست کرد که در صورت اختصاص ارز به واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی، اتحادیه لوازم خانگی را با ارسال رونوشت در جریان قرار دهد تا از این طریق از افزایش قیمت های آن شرکت با بهانه نوسانات ارزی، جلوگیری شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر