پایان پشتیبانی اپلیکیشن لاین از بلک‌بری

عصر کالا- اپلیکیشن پیام رسانی لاین اعلام کرده است که از سوم ژوئیه ۲۰۱۷، خدمات خود را برای بلک بری، فایرفاکس‌اُ.اس و پلتفرم‌های موبایل نوکیا آشا متوقف خواهد کرد.

پایان پشتیبانی اپلیکیشن لاین از بلک‌بری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ نرم‌افزار پیام‌رسانی لاین، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های چت و گفت‌وگو است که هم‌اکنون بیشتر از 220 میلیون نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند، اما اخیراً گفته شده که از تاریخ سوم ژوئیه سال جاری، دیگر از بلک بری، فایرفاکس اُ.اس و پلتفرم‌های موبایل نوکیا آشا پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین اعلام شده که از همین تاریخ، امکان دانلود اپلیکیشن از فروشگاه ویندوز 8 امکان‌پذیر نیست و کاربران از تاریخ 27 آوریل نیز دیگر امکان ساخت حساب کاربری جدید در پلتفرم‌های ذکرشده را نخواهند داشت.


    ممکن است این خبر، زیاد کسی را شگفت زده نکند چون خود شرکت بلک‌بری هم دیگر یک شرکت موبایل نیست و از طریق یک قرارداد صدور مجوز، گوشی‌های اندروید منتشر می‌کند.
    این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از گوشی‌های اندروید و آی.اُ.اس، تا چه حد در دنیا گسترش یافته است.

    از سوی دیگر و همگام با این تغییرات، موزیلا نیز توسعه فایرفاکس اُ.اس را در سال گذشته متوقف کرد و مایکروسافت نیز بعد از کار در زمینه کسب و کار گوشی موبایل نوکیا در سال 2014، کار روی پلتفرم موبایل آشا را کنار گذاشت. به همین دلیل، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که کاربرانی که نمی‌خواهند چت‌ها و تاریخچه فعایت‌های خود در این پیام‌رسان را از دست بدهند، پیش از سوم ژوئیه، اطلاعات خود را به یک گوشی اندرویدی یا هر دستگاه دیگری که از لاین پشتیبانی می‌کند، انتقال دهند.

    شایان ذکر است که بعد از عدم پشتیبانی واتس‌اپ از بلک‌بری و سایر سیستم عامل‌های قدیمی‌تر، لاین هم تصمیم گرفت که همین کار را انجام دهد و پی پال نیز پشتیبانی از اپلیکیشن بلک‌بری خود را متوقف کرده است.

    شاید در بدو امر تصور کنید عدم پشتیبانی از برخی پلتفرم‌های مشهور و بعضاً قدیمی از محبوبیت این پیام‌رسان می‌کاهد، اما برخی از توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها حتی خودشان هم هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی از آنها ندارند. به هر صورت شاید این تصمیم کمی دیر گرفته شده باشد، اما به‌زودی لاین دیگر از پلتفرم‌های شکست‌خورده پشتیبانی نمی‌کند.

    لازم به ذکر است که این اپلیکیشن بیش از 220 میلیون کاربر در سراسر دنیا داد که اکثریت قریب به اتفاق آنها در چهار بازار عمده ژاپن، تایوان، تایلند و اندونزی متمرکز شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر