بلک بری از فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام شکایت کرد

عصر کالا- بلک بری از فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع شکایت کرده است.

بلک بری از فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام شکایت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت بلک بری به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع از فیس بوک و اپلیکیشن های زیر مجموعه اش یعنی اینستاگرام و واتس اپ شکایت کرده است. این شرکت ادعا می کند فیس بوک فناوری و ویژگی های «بلک بری مسنجر» را کپی کرده اند.

    دعوی قضایی به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع بخشی از استراتژی جان چن، مدیر ارشد اجرایی بلک بری برای درآمدزایی شرکت اش است. این در حالی است که بلک بری سهم خود از بازار موبایل را از دست داده است.

    به هر حال این شرکت در دعوی قضایی خود نوشته است: متهمان اپلیکیشن های پیام رسان موبایل را با کمک فناوری های بلک بری از جمله نوآوری ها در حوزه امنیت، تقابل با کاربر و قابلیت های مختلف ساخته اند.

    البته اکنون سال هاست که بلک بری مشغول مذاکره با فیس بوک است و از سوی دیگر در قبال سهامداران خود نیز مسئولیت هایی دارد. از سوی دیگر فیس بوک نیز در بیانیه ای اعلام کرده با این شکایت مبارزه می کند.

    این درحالی است بلک بری سعی دارد شرکت های مختلف را وادار کند حق امتیاز استفاده از بیش از 40 هزار اختراع ثبت شده از جمله سیستم های عامل، پیام رسان ها و امنیت سایبری و ارتباطات بی سیم را بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر