شماره گوشی رجیسترشده را چطور تغییر دهیم؟

عصر کالا- دارندگان گوشی تلفن همراه در صورت تغییر سیم‌کارت باید فرآیند انتقال بهره‌بردار را انجام دهند، در غیر این صورت دستگاهشان روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.

شماره گوشی رجیسترشده را چطور تغییر دهیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ‌با اجرای رجیستری یا طرح ثبت شماره گوشی‌های همراه، گوشی‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد شوند، در شبکه  موبایلی ثبت نخواهد شد و دارندگان آنها نمی‌توانند از سیم‌کارت‌های داخلی روی این دستگاه‌ها استفاده کنند.

    البته همواره تاکید شده گوشی‌هایی که تا پیش از این سیم‌کارتی در آنها قرار گرفته و از آنها استفاده شده است، نیاز به رجیستری مجدد نداشته و به طور خودکار در شبکه  موبایلی ثبت می‌شوند. اما در صورتی که خریداری بخواهد گوشی جدیدی که برند آن مشمول رجیستری شده بخرد، باید توجه کند که فرآیند فعال‌سازی گوشی را طی کند.

    با وجود این، کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط روی سیم‌کارت فعال‌شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتیکه دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند باید از طریق «انتقال مالکیت»، فرآیند انتقال بهره‌بردار را طی کند؛ در غیر اینصورت تلفن همراه روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

    شیوه انتقال مالکیت تلفن همراه چگونه است؟

    برای انجام فرایند انتقال بهره‌بردار، کاربران می‌توانند کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کرده و ارسال عدد مربوط به گزینه انتقال بهره‌بردار که آیتم سوم است را انجام دهند.

    پس از آن، باید ارسال رمز همتا (مربوط به سیم‌کارت)، انتخاب شناسه IMEI دستگاه موردنظر و ارسال عدد مربوط به آن و سپس شماره سیم‌کارت فردی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه به وی وجود دارد، وارد شود.

    در نهایت باید تأیید اطلاعات واردشده و دریافت پیام و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن فرآیند طی شود.

    بنابراین فرآیند انتقال مالکیت باید در زمان تغییر شماره سیم‌کارتی که قصد استفاده از آن در دستگاه وجود دارد، حتما صورت بگیرد؛ در غیر اینصورت دستگاه رجیسترشده روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر