عامل اصلی در شارژ وایرلس بهتر در مکانیک کوانتوم قرار دارد

عصر کالا- شارژ وایرلس در تئوری، ایده بسیار خوبی است. شما می توانید دستگاه خود را روی پد شارژ قرار دهید بدون اینکه هیچ کابلی به دست و پای شما گیر کند اما این ایده هنوز هم نتوانسته مشکل اصلی شارژ کردن را برطرف سازد.

عامل اصلی در شارژ وایرلس بهتر در مکانیک کوانتوم قرار دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، مشکل اصلی بسیاری از کاربران این است که مجبور هستند برای شارژ شدن دستگاه آن را روی پد قرار دهند و برای مدتی از آن استفاده نکنند. به نظر می رسد این روزها دانشمندان راه حل این مشکل را با استفاده از اصول مکانیک کوانتوم پیدا کرده اند.
    اخیراً در شارژ بی سیم یا القایی از یک میدان الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی در یک فاصله بسیار کوتاه استفاده می شود. به همین خاطر برای شارژ گوشی همراه و یا هر دستگاه دیگری باید آن را نزدیک پد شارژ قرار دهید تا به درستی شارژ شود. اما اخیراً «شانهوی فان» و گروه تحقیقاتی او مقاله ای ارائه کرده و در آن به توضیح یک سیستم شارژ بی سیم پرداخته اند که حتی در صورت فاصله یک متری شارژر و دستگاه باز هم شارژ انجام می شود. شما حتی می توانید دستگاه خود را در حین شارژ جا به جا کنید و در این صورت هیچ قطعی در انتقال برق صورت نخواهد گرفت.

    این سیستم با استفاده از یک اصل از مکانیک کوانتوم با نام تقارن نسبی زمانی (parity-time symmetry) کار می کند تا شارژی با جریان برق تنظیم شونده ایجاد کند. یک آمپلی فایر متصل در این شارژر به صورت خودکار جریان برق بین فرستنده و گیرنده را کنترل می کند. زمانی که دستگاه از شارژر دور می شود، سطح انرژی به صورت خودکار تغییر می یابد تا جریانی بدون قطعی و روان وجود داشته باشد.
    البته هنوز راه زیادی وجود دارد تا کاربران بتوانند از این فناوری استفاده کنند. آزمایش های این گروه تحقیقاتی در حال حاضر تنها مربوط به یک لامپ ال ای دی است و برای اینکه بتوان از آن برای شارژ یک گوشی واقعی و یا دستگاه های مشابه استفاده کرد به کارهای تحقیقاتی زیادی نیاز است. به هر حال این یک قدم امیدوارکننده است، زیرا این فناوری با بررسی ها و تنظیم های دقیق تر در مسافت های طولانی تر نیز عمل خواهد کرد. طبق گزارش نیو ساینتیست این گروه امیدوار است تا از این فناوری در پنل های خورشیدی در بالای جو زمین استفاده کنند و مقدار و کارایی تولید انرژی خورشیدی را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر