فناوری شارژ بی‌سیم یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شد

عصر کالا- این روزها اغلب تولید کنندگان تلفن همراه در تلاشند تا برای شاخ وشانه کشیدن برای رقبا هم که شده محصولات خود را با شارژر های بی سیم راهی بازار کنند ؛ اما این فناوری تا به حال مشکل چندانی را از کاربران رفع نکرده است.

فناوری شارژ بی‌سیم یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، این نوع شارژرها تنها زمانی به دستگاه مورد نظر انتقال انرژی می‌دهند که تلفن هوشمند و یا تبلت مورد نظر دقیقا روی محل مشخص قرار گرفته شده باشد و البته شارژر و دستگاه باید ساخت یک کمپانی باشند .

    چند وقت پیش محققان توانستند تا محدودیت فاصله در این فناوری را به 3 متر برسانند. یعنی اگر تلفن هوشمند یا تبلت در فاصله 3 متری شارژر خود قرار گیرد ، می‌تواند انرژی برق را از راه  بی سیم دریافت کنند .

    اما به تازگی شرکت Energous ، فناوری به نام WattUP را ثبت کرده است که می‌تواند میزان فاصله بین دستگاه و شارژر را به 15 متر برساند.

    نکته قابل توجه دیگر در این فناوری ، امکان شارژ دستگاه های مختلف با یک شارژر است؛ یعنی می‌توانید آیفون خود را با یک شارژر ساخت سونی شارژ کنید .

    Energous قول داده است که این فناوری را به مرور زمان برای سایر دستگاه ها قابل شارژ مانند ساعت های هوشمند و لوازم خانگی نیز ارایه دهد و با نصب شارژر در مکان های عمومی‌، امکان استفاده از دستگاه های پشتیانی کننده از این فناوری را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر