کاهش قیمت باتری‌های جایگزین برای جبران کندی آیفون‌های قدیمی

عصر کالا- اپل برای جبران کند شدن آیفون های قدیمی قصد دارد قیمت تعویض باتری را از ۵۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش دهد.

کاهش قیمت باتری‌های جایگزین برای جبران کندی آیفون‌های قدیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که در فضای مجازی اخباری پیرامون موضوع کند شدن آیفون های قدیمی منتشر شده است. برخی از کاربران آیفون پس از به روز رسانی به آی او اس 11 اعلام کردند که سرعت عملکرد گوشی هایشان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

    در برسی که بنیان گذار گیک بنچ انجام داده است، مشخص شده اپل به طور عمد سرعت آیفون های قدیمی را کاهش می هد و علت آن این است که گوشی های قدیمی به دلیل مسئله خرابی باتری به سرعت خاموش می شود و اپل برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش شارژدهی این گوشی ها، سرعت پردازش را کاهش می دهد.

    این اقدام اپل باعث اعتراض شدید کاربران شد تا جایی که کاربری با کمک تیم وکلای خود به طور دقیق تقاضای 999،999،999،000 دلار خسارت کرده است. این کاربر می گوید اپل با این کار قصد دارد به طور غیر مستقیم کاربران را به جای تعویض باتری، به خرید گوشی جدید ترغیب کند.

    اپل برای جبران این موضوع قیمت تعویض باتری را از 59 دلار به 29 دلار کاهش داده و اعلام کرده است که در آپدیت بعدی قابلیتی را به سیستم عامل آی او اس اضافه میکند که به وسیله آن کاربران می توانند از میزان سلامت باتری خود مطلع شوند و همچنین با این به روز رسانی طول عمر قطعات سخت افزاری را نیز افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر