شیشه و بلور اصفهان اولین تولید کننده شیشه و بلور در ایران است

عصر کالا- صدوقی پور گفت: شیشه و بلور اصفهان به عنوان اولین تولید کننده این نوع ظروف در کشور شناخته شده در حال حاضر حدوداً ۷۰ نوع محصول مختلف به بازار ارائه می‌کنیم.

شیشه و بلور اصفهان اولین تولید کننده شیشه و بلور در ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایلنا، اکبر صدوقی‌پور مدیرعامل شرکت بلور و شیشه اصفهان گفت: شرکت بلور و شیشه اصفهان در سال ١٣٦١ تأسیس شد لیـکن فعـالیت خود را در زمینه تولیـد اجنـاس بلــوری رومیزی از سـال ١٣٧٨ آغـاز کردیم. شـش ماه پـس از شروع تولیـد اولیـن محصولات ، توانستیم عملیات تولید اجناس بلوری مقاوم در برابر ضـربه و حرارت را با موفـقیت آغاز کنیم.

    وی ادامه داد: در سال 1380 با اضافه کردن 4 خط به خطوط تولیدمان توانستیم به 8 خط برسانیم که هم اکنون روزانه 90 تن تولید داریم و40% از تولیدات شرکت به کشورهای اروپایی مانند آلمان ، انگلستان و ایتالیا و همچنین کشـورهای آسیایی نظـیـر پاکسـتان ، افغانستان، گرجستان، ارمنستان ، ازبکستان، هندوسـتان ،قرقیزستان، ترکمنستان ، عـراق ، امارات متحـده عربی ، روسیه، برزیل و مکزیک صادر می شود.

    وی ضمن اشاره به اینکه در سال 1395 به عنوان صادرکننده قابل تقدیر انتخاب شد؛ افزود: شیشه و بلور اصفهان به عنوان اولین تولید کننده این نوع ظروف در کشور شناخته شده بدلیل کیفـیـت عـالـی و قـیـمت مـناسـب، توانستیم فعالیت خود را دراین زمینه گسترش دهیم به نحوی که در حال حاضر حدوداً ٧۰ نوع محصول مختلف به بازار ارائه می کنیم.

    وی تشریح کرد: عدم همکاری بانک ها و نیز عدم حمایت دولت از بزرگترین دغدغه های ما در این صنف صنعت است. در دولت یازدهم شاهد حمایت نسبتاً خوبی بودیم ولی در زمان دولت آقای احمدی نژاد رکود بازار و بی‌توجهی به این صنف بیشتر بود.

    وی در خصوص رقبای منطقه ای به ترکیه اشاره کرد و تاکید بر این موضوع داشت که: ترکیه با  ایجاد تعاملات سیاسی  از تولیدکنندگان حمایت می کند  که  این امر سبب  افزایش انگیزه برای تولید داخلی شده و در نتیجه توانسته در بازارهای جهانی حرف اول را بزند. 

    وی در پایان ضمن تشکر از مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت در دولت یازدهم، گفت: از وزیر منتخب دولت دوازدهم،  مهندس شریعتمداری خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر  بلورجات هستیم و اینکه با وضع تعرفه های گمرکی و اعمال سیاست مقابله به مثل به مانند ترکیه می‌توان از تولیدات داخلی حمایت کرد و اینکه بازار ایران بیشتر در اختیار کالای ایرانی باشد و در خصوص صادرات به ترکیه نیز بتوانیم به راحتی کالا وارد این کشور کنیم، همان طور که تولیدکنندگان ترکیه به سهولت بازار ایران را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر