دبیر انجمن لوازم خانگی ایران:

تولیدات داخلی، سهم بالایی در بازار لوازم خانگی دارند

عصر کالا- دبیر انجمن لوازم خانگی ایران گفت: به طور میانگین حدود ۷۵ درصد از لوازم خانگی مورد نیاز، در داخل کشور تامین می‌شود.

تولیدات داخلی، سهم بالایی در بازار لوازم خانگی دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله انصاری دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تولیدات داخلی سهم بالایی در بازار لوازم خانگی دارند، اظهار کرد: به طور میانگین حدود 75 درصد از لوازم خانگی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود و در بعضی از لوازم انرژی‌بر مانند بخاری، آبگرمکن و کولر‌های آبی مشابه خارجی آن در بازار وجود ندارد.

    دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات در کشور، ابراز کرد: برای توسعه صنعتی در لوازم خانگی کشور، نرخ تسهیلات 20 یا 30 درصد جوابگو نیست و امکان صادرات و رقابت با سایر تولیدکنندگان در بازار‌های خارجی را سلب می‌کند.

    انصاری با بیان اینکه با تاکید بر جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق،گفت: امروز پدیده شوم قاچاق بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و به دلیل ورود غیرقانونی و عدم پرداخت عوارض با قیمت کمتر از تولید داخلی وارد بازار می‌شود و عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است.

    وی با بیان اینکه واردات بی رویه کالا‌های خارجی نیز تولید داخلی را تضعیف می‌کند، تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید با رعایت استاندار و نظارت بر تولیدات از ورود کالای خارجی مشابه داخل جلوگیری کرد، اقدامی که در بسیار از کشور‌ها در جهت پیشرفت تولید داخلی صورت می‌گیرد و نتیجه مثبت در افزایش تولید داخلی داشته است.

    دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کالای خارجی، تصور غلطی در میان مردم است، اذعان کرد: بسیاری از کالای ایرانی از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش نسبت به کالای خارجی در وضعیت مناسب تری هستند و باید با خرید و تقویت تولید داخلی کیفیت آن را افزایش داد.

    انصاری در پایان با بیان اینکه خرید از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: برخی به عمد با تخریب کالای ایرانی سعی در فروش اجناس خارجی در کشور دارند که نیاز است با فرهنگ سازی، استفاده از تولیدات داخلی افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر