تولید کدام کالاهای صنعتی کم شد؟

عصر کالا- طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت گروه کالایی صنعتی و چهار گروه کالایی معدنی در میان کالاهای منتخب صنعتی و معدنی با رشد منفی روبرو شدند.

تولید کدام کالاهای صنعتی کم شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار مربوط به تولید کالاهای منتخب صنعتی از مجموع 30 گروه کالای صنعتی و 13 گروه کالای معدنی به ترتیب هفت کالای صنعتی و چهار کالای معدنی با رشد منفی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شدند.

    براساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، به ترتیب تولید کولر آبی با رشد منفی 28.1 درصدی، نئوپان با رشد منفی  16.2 درصدی، وانت با رشد منفی 10.6 درصدی، داروی انسانی با رشد منفی 5.3 درصدی، پودر شوینده با رشد منفی 4.3 درصدی،  الکتروموتور با رشد منفی 3.7 درصدی، انواع تلویزیون با رشد منفی 1.6 درصدی، روغن موتور صنعتی تصفیه اول با رشد منفی 0.3 درصدی دارای بیشترین میزان رشد منفی در میان کالاهای منتخب صنعتی طی هشت ماهه سال 1396 نسبت به هشت ماهه سال 1395 بودند.

    در بین کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به ترتیب تولید کاتد مس با رشد منفی 29.4 درصدی، سیمان با رشد منفی 4.8 درصدی، ظروف شیشه‌ای با رشد منفی 13.6 درصدی و ظروف چینی با رشد منفی 3.9 درصدی طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیشترین میزان رشد منفی روبرو شدند.

    در این بین اما به ترتیب تولید کمباین با رشد مثبت 123.7 درصدی، اتوبوس، مینی‌بوس و ون با رشد مثبت 88.3 درصدی، انواع کاغذ با رشد مثبت 26.9 درصدی، دوده با رشد مثبت 26.6 درصدی و ماشین لباسشویی با رشد مثبت 22.9 درصدی به ترتیب پنج گروه کالایی منتخب صنعتی هستند که طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین درصد رشد تولید را به خود اختصاص دادند.

    همچنین در خصوص آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنعتی باید خاطر نشان کرد که از 13 گروه کالایی منتخب، پنج گروه کالایی با عنوان چینی بهداشتی با رشد مثبت 26.6 درصدی، شیشه جام با رشد مثبت 26.3 درصدی، کاشی با رشد 16.6 درصدی، کنسانتره زغال سنگ با رشد مثبت 14.7 درصدی و محصولات فولادی با رشد مثبت 11.7 به ترتیب پنج گروهی هستند که بیشترین میزان تولید را در مدت مذکور به خود اختصاص دادند.

    جدول مربوط به آمار تولید کالاهای صنعتی در ذیل آورده شده است:

    همچنین جدول مربوط به آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنعتی در ذیل آمده است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر