رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه:

برند گوگل هیچ وارد کننده رسمی ندارد

عصر کالا- رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نسبت به ورود غیر قانونی گوشی‌های جدید گوگل به ایران واکنش نشان داد و گفت: برند گوگل هیچ وارد کننده رسمی در بازار ایران ندارد.

برند گوگل هیچ وارد کننده رسمی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، سید محمود صفار، رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ورود نسخه‌های جدید گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال گفت: گزارشاتی مبنی بر ورود نسخه‌های جدید گوشی‌های برند گوگل در بازار ایران و تعداد بالایی از این تلفن‌های همراه به صورت دپو در انبارها وجود دارد که البته انتظار می‌رفت تا با اجرای طرح رجیستری موبایل برای برند گوگل در بازار، این برند تلفن همراه ساماندهی می‌شد اما در حال حاضر که برند گوگل در ایران هیچ واردکننده رسمی ندارد، معلوم نیست که چگونه این حجم از تلفن همراه وارد بازار موبایل ایران شده است.

    صفار با اشاره به نحوه ورود گوشی‌های جدید گوگل به ایران اظهار داشت: یک فروشگاه آنلاین کالای دیجیتال اماراتی با ارائه گارانتی بین المللی اقدام به ورود بخش بسیار زیادی از گوشی‌های جدید گوگل و برخی دیگر از برندهای مشمول و غیر مشمول رجیستری تا به امروز کرده است که البته این فروشگاه هیچ مجوزی برای واردات و ارائه خدمات پس از فروش ندارد.

    رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه ادامه داد:  جالب این است که گوشی‌ها در شبکه رجیستر شده است و هیچ مشکلی ندارد. از طرفی دیگر، این گوشی‌ها با این حجم بالا نمی‌تواند به صورت کالای مسافری وارد ایران شود چرا که دیگر وارد حوزه تجاری می‌شود و در طرح رجیستری این مورد دارای شرایط خاصی است.

    وی افزود: به دلیل مبدا اماراتی کالا این احتمال وجود دارد که موبایل به صورت قاچاق وارد کشور شده و با وجود رانتی در شبکه ثبت شده باشند؛ به همین دلیل از مسئولین ذی‌ربط در رجیستری موبایل انتظار می‌رود، این دسته از مسائل را پیگیری کنند تا زمانی که شرکت‌های واردکننده رسمی تلفن همراه فرصت فعال شدن کسب و کار پیدا کردند، بازار را به شرکت‌های بی‌نام و نشان کوچک و بزرگ در حاشیه خلیج فارس واگذار نکنند چرا که ورود خارجی‌ها بدون ساز و کار تنها واردکننده رسمی را تضعیف و کسب و کار آن‌ها را سکه می‌کند.

    رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی تاکید کرد: برند گوگل در ایران هیچ وارد کننده رسمی ندارد و شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای این گوشی‌ها چند سالی است که از بین رفته و در حال حاضر وجود خارجی ندارد.

    صفار افزود: در حقیقت برخی از گوشی‌های قاچاق که اهلیت و اصلیتی ندارند، در بازار با این گارانتی توسط سودجویان به فروش می‌رود به همین دلیل است که به مردم پیشنهاد می‌شود تا در زمان خرید تلفن همراه به صورت ویژه به اعتبار شرکت خدمات پس از فروش دقت داشته باشند.

    وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود در هنگام خرید تلفن همراه اهلیت و اصلیت تجهیز خود را با شماره گیری کد دستوری #7777* و وارد کردن کد 15 رقمی IMEI بررسی کنند. همچنین در زمان خرید موبایل نسبت به بررسی اعتبار گارانتی و آکبند بودن دستگاه بررسی کنند تا از خرید کالای بی‌هویت، بدون گارانتی معتبر و کارکرده جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر