در اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود؛

معرفی برترین بازی‌های رایانه‌ای با داوری بین‌المللی

عصر کالا- هفتمین اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

معرفی برترین بازی‌های رایانه‌ای با داوری بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، انتشار بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی یکی از اهداف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای هم می‌تواند به این هدف کمک کند. استفاده از حضور داوران بین‌المللی برای ارزیابی آثار در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای و مقایسه بازی‌های ایرانی با تراز استانداردهای بازی‌سازی بین‌المللی نیز در راستای این هدف انجام می‌شود.

    دوره ششم جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، با فاصله یک سال و نیم از دوره پنجم برگزار شد و به همین دلیل به گفته مسوولان، تعداد آثار رشد قابل توجهی داشت و به 200 اثر رسید. با وجود این، علی‌رغم کاهش فاصله دوره هفتم جشنواره و مدت زمان 9 ماهه، آثار و بازی‌ها کاهش محسوسی نداشته و حتی در مقایسه با مدت زمان تعیین‌شده، با ارسال190 اثر به جشنواره، با رشد مواجه بوده است.

    67 اثر از تهران و 105 اثر از دیگر استان‌ها به جشنواره ارسال شده است. این بازی‌ها با حضور 14 بازی‌ساز ایرانی و 20 بازی‌ساز خارجی داوری می‌شود. برای انتخاب بهترین بازی در هر ژانر، با فرمولی نظر داوران ایرانی و خارجی اعمال شده است اما در انتخاب بهترین دستاورد شامل دستاوردهای فنی، موسیقی، هنری و طراحی بازی، تنها نظر بازی‌سازان ایرانی گرفته شده است.

    آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران 19 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و این جشنواره به صورت زنده از طریق سایت آپارات پخش خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر