در دوماهه نخست سال ۹۷؛

واردات کالا رشد کرد

عصر کالا - براساس آخرین آمار در دو ماهه ابتدایی سال ۹۷ میزان واردات به کشور با افزایش ۲.۰۵ درصدی در وزن و ۰.۴۹ درصدی در ارزش دلاری روبرو بوده است.

واردات کالا رشد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از میزان، آخرین آمار منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که در دو ماهه ابتدایی سال 97 میزان واردات به کشور با افزایش  2.05 درصدی در وزن و 0.49 درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ارقام 5.263 هزار تن و 6.797 میلیون دلار رسیده است.

    از جمله اقلام وارداتی در دوماهه نخست سال جاری می‌توان به قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری، ذرت دامی، لوبیای سویا، برنج، اجزاء و قطعات ماشین آلات و دستگاهها، گوشی تلفن همراه، موز سبز تازه یا خشک کرده، جو به استثنای بذر و کنجاله اشاره کرد که در صدر جدول واردات قرار دارد.

    در این میان اقلام ذکر شده واردات گوشی تلفن همراه در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 115.29 درصدی در وزن و افزایش 163.22 درصدی در ارزش دلاری روبرو بوده است.

    این درحالی است که در دوماهه سال 96 بالغ بر 41 میلیون و 505 هزار و 731 دلار صرف واردات تلفن همراه شد و این رقم در دو ماهه نخست سال جاری به 109 میلیون و 250 هزار و 146 دلار افزایش پیدا کرده است.

    لازم به ذکراست که متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی هزار و 291 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 1.60 درصدی در ارزش دلاری روبرو بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر