یک تولیدکننده:

تولید ابزارآلات در ایران مزیت ویژه دارد

عصر کالا- یک تولیدکننده ابزارآلات صنعتی تصریح کرد: تولید ابزار در کشور نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه مزیت نسبی ویژه هم دارد اما اگر با همه این مزیت‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به طور شایسته خوش بدرخشیم، علت را باید در سیاست‌گذاری‌ها و مانع تراشی‌های مسئولان و همچنین بی‌رغبتی صنف ابزار فروش کشور به عرضه ابزار ایرانی جست‌وجو کرد.

تولید ابزارآلات در ایران مزیت ویژه دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در پی اعلام رییس اتحادیه ابزارفروشان تهران مبنی بر اینکه در زمینه تولید داخل مشکلاتی وجود دارد که باعث شده این کالاها بیشتر از طریق واردات تامین شود و حتی برخی ابزارآلات ایرانی در چین تولید می‌شود، یک تولیدکننده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این گروه صنعتی، ابزارآلات دستی تولید می‌کند و تکنولوژی و دانش روز جهان را در اختیار دارد. این شرکت 100 درصد خصوصی بدون هیچگونه حمایت دولتی روی پای خود ایستاده است.

    وی افزود: گروه کارخانجات صنعتی "ایران پتک" کلیه خطوط و تجهیزات مورد نیاز تولید ابزارآلات را در محل کارخانه در اختیار دارد و کلیه فرآیندها بدون برون سپاری در محل کارخانه واقع در شهرک صنعتی شماره یک صورت می‌گیرد. ضمنا هیچ یک از قطعات یا محصولات تولید چین یا هیچ کشور دیگری نیستند.

    به گفته این تولیدکننده، واحدهای در حال بهره‌برداری در کارخانه طراحی، قالب‌سازی، ماشین سازی، ابزار سازی، فورج، پرس، ماشین کاری، عملیات حرارتی، رنگ، آبکاری، سخت کاری، نجاری، مونتاژ، تزریق پلاستیک، دایکست، سوهان سازی است. در محل کارخانه بیش از 600 دستگاه مشغول به کار است که بیش از 100 دستگاه آن توسط مهندسان خمین مجموعه طراحی و ساخته شده‌ است. همچنین حدود 7000 دست انواع قالب و جیگ و فیکسچر مورد نیاز خطوط تولید را نیز خودمان ساخته‌ایم.

    طبق اعلام این کارخانه، میزان تولیدات این واحد تولیدی نه تنها قادر به تامین نیاز کل کشور بلکه قادر به پوشش‌دهی کشورهای همسایه نیز هست و قطعا از نظر تامین نیاز مشکلی ندارد.

    این تولیدکننده اظهار کرد که هرگز بر جلوگیری از واردات ابزارآلات اصرار نداشته‌ایم، اما آنچه ضرورت دارد ایجاد زمینه‌های برابر توسط دولتمردان و سیاست‌گذاران جهت رقابت واقعی و منصفانه بین محصولات وارداتی و تولیدات وطنی است.

    به گفته وی، تولید ابزار در کشور نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه از مزیت نسبی ویژه نیز برخوردار است، چون پارامترهای اصلی مورد نیاز این صنعت شامل سوخت، مواد اولیه و نیروی کار همگی به صورت ارزان و در دسترس هستند، اما اگر با همه این مزیت‌ها هنوز نتوانسته‌ایم آن چنان که شایسته این صنعت است خوش بدرخشیم، علت را باید از یک سو در سیاست‌گذاری‌ها و مانع تراشی‌های مسئولان و از سوی دیگر در بی‌رغبتی صنف ابزار فروش کشور به عرضه ابزار ایرانی جست‌وجو کرد و راهی برای آن یافت.

    این صنعتگر تصریح کرد که این شرکت به سرمایه فوق‌العاده‌ای برای تولید نیاز ندارد و کافی است که مشکل عرضه و فروش محصولات برطرف شود یعنی دولت و اعضای صنف سهم خود را در این مسئولیت خطیر ملی بیابند و ایفای وظیفه کنند.

    این تولیدکننده یادآور شد: خصوص قیمت اشاره شده ابزارآلات ایرانی که دو برابر مشابه چینی خود برآورد شده بود لازم است گوشزد کند که ابزار ایران پتک را نباید از نقطه نظر کیفیت با مشابه چینی قیاس کرد، محصولات این کارخانه ایرانی همتای مرغوب‌ترین‌های خارجی است و قطعا بسیار ارزان‌تر از آنها و ناچارا برای امکان رقابت، قیمت را حتی تا حد محصولات چینی نازل کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر